Sunday, August 19, 2012

ဘယ္သူက အိမ္ရွင္လဲ?


အခုတစ္ေလာ ေရပန္းစားလာတဲ့ စကားတစ္ခြန္းက “မြတ္စလင္ေတြကလည္း လိမ္လိမ္မာမာ (ပါးပါးနပ္နပ္) ေနေပါ့၊ အိမ္ရွင္နဲ႔ သင့္ျမတ္ေအာင္ေပါင္းေပါ့၊” ဆိုတဲ့ စကားပါပဲ။ ဒီစကားကို အသည္းယားေနတာ ၾကာပါၿပီ။ ေျပာရမွာ မ်ားလြန္းလို႔ စကားမႀကံဳႏိုင္ အလွည့္မေရာက္ႏိုင္ ျဖစ္ေနတယ္။ တုိက္တုိက္ဆိုင္ဆိုင္ မေန႔က ကၽြန္ေတာ့ မိတ္ေဆြ ဘုန္းႀကီးတစ္ပါး ဖံုး ဆက္လာတယ္၊ “ဒကာလည္း အေတာ္လႈပ္ရွားေနတယ္ဆို၊- ေအး ဒါေတြက အစိုးရလွည့္ကြက္ ေတြပါ၊ ဒီေကာင္ေတြက ေတာ့ ဒီလိုပဲ အကြက္မ်ိဳးစံု လုပ္ေနမွာပဲ၊ ကိုယ္ေတြက သိေနဘို႔ လိုတယ္။ မြတ္စလင္ေတြကလည္း လိမ္လိမ္မာမာနဲ႔ အိမ္ရွင္နဲ႔ သင့္ျမတ္ေအာင္ အလိုက္သင့္ေနတတ္ဘို႔ လိုတယ္၊” ဆိုၿပီး ေျပာလာျပန္ပါတယ္။” ဦဇင္းနဲ႔ ကၽြန္ေတာ္ ပုဂၢိဳလ္ေရး အလြန္ရင္းႏွီးေနတဲ့အတြက္ ရည္ရြယ္ခ်က္ အဆိုးနဲ႔ ေျပာတာမဟုတ္ဘူး ဆိုတာ ကၽြန္ေတာ္သိေနပါတယ္။ သူ႔ချမာ သူအ ေတြးရွိသေလာက္၊ သူ႔ဗဟု သုတ အေလွ်ာက္ ေကာင္းရာေကာင္းေၾကာင္း ေျပာမွန္းလည္း ကၽြန္ေတာ္ သိေနပါတယ္။ ဒါေပ မယ့္-- ဒီစကားက အေတာ္ေလး မွားယြင္းေနတဲ့ စကားျဖစ္ေနေတာ့- ကၽြန္ေတာ္လည္း ေရရွည္ ၿမံဳမေနသင့္ဘူး ထင္တာနဲ႔--

“ေနဦး ေနဦး ဦးဇင္း၊ ဦးဇင္းေျပာတာက မြတ္စလင္ေတြက ဧည့္သည္သေဘာလား၊ ဒါမွမဟုတ္ ကုလားေတြက ဧည့္သည္ ေတြလား၊” ဆိုေတာ့ သူနားေထာင္ေနပါတယ္။ “ကုလားနဲ႔ ဗမာ ျမန္မာျပည္ကို ဘယ္သူက အရင္ ေရာက္တာလဲ။ ဦးဇင္း ေလ့လာသင့္တယ္။ လက္ရွိျမန္မာစာအျဖစ္ ေရးသားေျပာဆိုေနတဲ့ ျမန္မာစာ ကိုယ္က ကုလားစာ (ျဗမီ) က ဆင့္ပြားထား တာ ျဖစ္တယ္။ ျဗမီ၊ ပ်ဴ၊ မြန္၊ ျမန္မာ အဆင့္ဆင့္ ျဖစ္လာတဲ့စာပါ။ ျမန္မာရဲ႔ အစလူမ်ိဳးေတြဟာ ျဗမီ စာေပကို သံုးတဲ့ (အိႏၵိယ) သားေတြ ျဖစ္တယ္ ဆိုတာ ဖံုးကြယ္ထားလို႔ မရႏိုင္ဘူး။ ပ်ဴ ေတြက အိႏိၵယျပည္မွာ ပညာေတာ္သင္ေတြလႊတ္ၿပီး ျဗမီစာေပ အကၡရာကို ျမန္မာထဲ ယူခဲ့တာ မဟုတ္ဘူး။ ဒါေၾကာင့္ ျမန္မာျပည္ထဲကို၀င္လာတဲ့ အိႏၵိယမ်ိဳးႏြယ္နဲ႔ တရုတ္မ်ိဳး ႏြယ္ ႏွစ္ခုမွာ အိႏၵိယမ်ိဳးႏြယ္ေတြက အရင္ အဦး ျဖစ္တယ္-- ဆိုတာ ေသခ်ာေအာင္ ေလ့လာပါ။

အဂၤလိပ္ေခတ္က ေရာက္လာတဲ့ အိႏၵိယတိုက္သား ႏွစ္ေယာက္ တစ္ပိုင္းကို အေၾကာင္းျပၿပီး ကုလားေတြက အခုမွ ေရာက္ လာတာ ဘာညာ ေလွ်ာက္ေျပာမေနပါနဲ႔၊ ကုလားထက္ ေနာက္က်ၿပီး တရုတ္ေတြ ဒီေန႔ထိ လာ ေနဆဲ ျဖစ္တယ္ ဗမာထဲကို ၀င္ေရာေနဆဲ ျဖစ္တယ္ ဆိုတာကိုလည္း မေမ့ထားသင့္ဘူး။ ျမန္မာျပည္ ဆုိတဲ့ ေနရာေဒသကို အိႏၵိယမ်ိဳးႏြယ္နဲ႔ တရုတ္ မ်ိဳးႏြယ္ေတြဟာ ေခတ္အဆက္ဆက္ ၀င္လာေနလာေနခဲ့တယ္။ အစဥ္အဆက္ တြက္ၾကည့္ရင္ ကုလားက ေရွ႔႕က်တာ ခ်ည္းပဲ။ ဒီလိုဆိုရင္ ဘယ္သူက ဧည့္သည္လဲ၊ ဘယ္သူက အိမ္ရွင္လည္း သိႏိုင္ပါတယ္။

ဘာသာတရား အရၾကည့္ရင္လည္း-- ဘာသာတရား ဆိုတာ အယူ၀ါဒ ျဖစ္တယ္။ အရည္းႀကီး-၀ါဒကို မႀကိဳက္လို႔ ျမန္မာ ဘုရင္ေတြက ေထရ၀ါဒ ဗုဒၶ၀ါဒနဲ႔ အစားထိုးခဲ့တယ္။ ဒါဟာ အယူ၀ါဒပါ။ အစၥလာမ္၊ ခရစ္ယာန္ ဆိုတာ လည္း ဒီအတိုင္းပဲ အယူ၀ါဒမ်ား ျဖစ္တယ္။ အယူ၀ါဒမွ အိမ္ရွင္ ဧည့္သည္ ဆိုတာ မရွိဘူး။ အဲ့လို ေျပာၾကစတမ္း ဆို အစၥလာမ္၀ါဒ ထက္ ေနာက္အမ်ားႀကီးက်တဲ့ ဆိုရွယ္လစ္ ကြန္ျမဴနစ္၀ါဒ ျမန္မာကို ေရာက္လာတယ္၊ ဧည့္သည္ဆိုၿပီး ေမာင္းမထုတ္ခဲ့ဘူး။ အခု ဒီမိုကေရစီ ၀ါဒရယ္လို႔ ေရာက္လာတယ္- ဧည့္သည္ ဆိုၿပီး ေမာင္းမ ထုတ္ခဲ့ဘူး။- လူ႔အခြင့္အေရး ဆိုတဲ့ ေခါင္းစီး ေရာက္ လာတယ္၊ ျမန္မာႏိုင္ငံေရးသမားေတြ ေထာင္က်ေနစဥ္ကေတာ့ ျမန္မာျပည္မွာ အလြန္နား၀င္ခ်ိဳတဲ့ ၀ါဒျဖစ္ၿပီး- စစ္အစိုးရ ကလြဲ က်န္သူအားလံုး ျမတ္ျမတ္ႏိုးႏိုး လက္ခံ ခဲ့တယ္- ဧည့္သည္ဆိုၿပီး ေမာင္းမထုတ္ခဲ့ဘူး။

အခု မြတ္စလင္ေတြကို ဧည့္သည္ ဆုိၿပီး ေခါင္းစီးတပ္၊ အႏိုင္က်င့္တဲ့ အခ်ိန္မွ လူ႔အခြင့္အေရး ဆိုတာလည္း မလိုခ်င္တဲ့ ဧည့္သည္ ျဖစ္သြားေရာ့လား။-- သမိုင္းကို လိုက္ရင္ အစအဆံုး လိုက္သင့္ပါတယ္။ ကက္ဆက္က သီးခ်င္းဖြင့္သလို ကိုယ္ လိုခ်င္တဲ့ သီခ်င္းကိုပဲ ေနာက္ျပန္လွည့္ ျပန္ဖြင့္ေနတာ သမိုင္း မဟုတ္ပါ။ ရခိုင္သမိုင္း၊ ျမန္မာ သမိုင္း ဟိုးအစ-ထိ လိုက္ ႏုိင္သမွ် လိုက္ပါ။ အဲ့ေတာ့မွ အိမ္ရွင္ ဧည့္သည္ ကြဲျပားသြားပါမယ္။--- အစိုးရ က အကြက္ဆင္ လွည့္ပတ္ေနတယ္ ဆိုတာ ကိုလည္း ကၽြန္ေတာ္ မျငင္းဘူး၊ ဒါေပမယ့္ ဦးဇင္းတို႔လို သာသနာ့ ၀န္ေဆာင္ လူထုေရွ႔ေဆာင္ ပုဂၢိဳလ္ေတြမွာလည္း သိ သင့္တာကို အမွန္သိထားသင့္ပါတယ္။” ဆိုၿပီး ဆက္တိုက္ ေျပာခ်လိုက္ပါတယ္။

ဦးဇင္းကလည္း-- “ေအးပါ။ ေအးပါ။ ဘာျဖစ္ျဖစ္ ဒီအထဲမွာေတာ့ ဒို႔ မပါဘူး၊ ဒို႔ကေတာ့ ေအးေအးပဲ ေနလိုတယ္၊ လူဟာ လူ ပဲ လို႔ ျမင္တယ္၊- အားလံုး ေအးသြားရင္ ပိုေကာင္းတာေပါ့၊” ဆိုၿပီး စကားျပတ္သြားပါေတာ့တယ္။

ေဌးလြင္ဦး

2 comments:

  1. ဘယ္သူက အိမ္ရွင္လည္း ဟုတ္လား။ ရယ္စရာေကာင္းလုိက္တဲ့ ေမးခြန္း
    ကိုယ့္အမ်ဳိးရဲ႕ အေကာင္ေပါက္ႏႈန္းကိုလည္း ကိုယ္ဖာသာကို ျပန္ၾကည့္ပါ
    ဦး။ ခင္ဗ်ားတုိ႔အမ်ဳိးေတြေရးခဲ့တဲ့ သမုိင္းလိမ္ေတြကိုဖတ္ၿပီး အခုခင္ဗ်ား
    တုိ႔ အရူးထေနၾကရသလုိ ေနာင္လာေနာက္သားေတြကိုလည္း မဟုတ္က
    ဟုတ္ကေတြကို လက္ဆင့္ကမ္းခဲ့ဦးမလုိ႔လား။ ကိုယ့္ကိုယ္ကုိယ္ ဘာဆုိ
    တာ အမွန္အတုိင္းသိရင္ ဘယ္လိုေနရမယ္ဆုိတာကို သေဘာေပါက္တယ္
    ဗ်။ ပိုင္ရွင္လုိလုိ ဘာလုိလုိ သမုိင္းလိမ္ေတြကိုဖတ္ၿပီး နထင္ေသြးေရာက္
    ေနရင္ေတာ့ ခင္ဗ်ားတုိ႔ဘဲ ဒုကၡေရာက္လိမ့္မယ္။

    ReplyDelete
  2. လူ႔အခြင္‌့ ‌ေရး‌ေခါင္‌းစဥ္‌ျၿပီး မြတ္‌အခြင္‌့ ‌ေရးပဲတြင္‌ တြင္‌ ‌ေတာင္‌း ‌ေနပါလား ‌ေမာင္‌ ‌ေဌးလြင္‌ဦး။

    ReplyDelete

မိတ္ေဆြတို႔၏ ေရးသားခ်က္မ်ားသည္ မိတ္ေဆြတို႔၏ အဆင့္အတန္းႏွင့္ ယံုၾကည္ကိုးကြယ္မႈကို ေဖာ္ျပေနတယ္ဆိုတာ သတိခ်ပ္ေစလိုပါတယ္... (အဆင့္အတန္းမရိွသည့္ ေရးသားခ်က္မ်ားကို ျပန္လည္ ေျဖရွင္းမည္ မဟုတ္ပါ...)