Tuesday, June 5, 2012

မေမးလည္းေျဖ (၃) – အစၥလာမ္က ဘာသာမတူရင္ သတ္ခိုင္းလား

ကုရ္အာန္က်မ္း အပိုဒ္ ၂း ၁၉၁ မွာ ဒီလိုမိန္ ့ထားပါတယ္။-

ထုိ႔ျပင္တ၀ အသင္တို႔သည္ [သူ] တို ့အား ေတြ႕ဆံုဖမ္းဆီးမိရာအရပ္၌ သုတ္သင္ ရွင္းလင္း ၾကကုန္ေလာ့… (စာေရးသူမွတ္ခ်က္ – [သူ] စကားလံုးသည္ ဘာသာမတူသူမ်ားဟု ရည္ညြန္းဘာသာျပန္ေလ့သည္။ သို ့ေသာ္ ရန္သူဟု ေယဘုယ် ရည္ညြန္းသင့္သည္ဟု ယူဆသည္။)


ဆက္ျပီး မတင္ျပခင္ ေမးခြန္းတစ္ခုေမးလိုပါတယ္။ အေႀကာင္းအရာတခုကို ဖတ္တဲ့အခ်ိန္မွာ စာေႀကာင္းတစ္ ေႀကာင္းတည္းကိုေရြး ဖတ္ရံု၊ အေရွ ့က စာေႀကာင္းနဲ ့ သူ ့ေနာက္က စာေႀကာင္းကို မဖတ္ပဲ လိုခ်င္တဲ့ တစ္ ေႀကာင္းတည္းကိုပဲ ေရြးဖတ္လို ့ရသလား။ စာေႀကာင္းတစ္ေႀကာင္းတည္း ဖတ္ရံုနဲ့ အဲ့ဒီ အေႀကာင္းအရာရဲ့ ဆိုလိုရင္းကို သေဘာေပါက္ပါ့မလား။

အရင္က ကုရ္အာန္က်မ္းမွာ ဘာေရးထားလည္းဆိုတာ တလံုးတပါဒမွမသိတဲ့က်ေနာ္ အစၥလာမ္ဘာသာအေပၚ အထင္မွားေအာင္  စြပ္စြဲေနတဲ့ အင္တာ နက္စာမ်က္ႏွာေတြက “အစၥလာမ္ဘာသာက ဘာသာမတူရင္ သတ္ခိုင္း တယ္” ဆိုတဲ့ ထိုးႏွက္မွဳေတြေႀကာင့္ ကုရ္အာန္က်မ္းစာကို ကိုယ္တိုင္ ေလ့လာ ျဖစ္တယ္။

ေလ့လာျဖစ္မွ အစၥလာမ္ဘာသာကို ထုိးႏွက္ေနသူေတြဟာ အမွန္တရားကို အမ်ားျပည္သူနားလည္ဖို ့ရည္ရြယ္တာမဟုတ္ပဲ တမင္ သက္သက္ လူမုန္း လူေႀကာက္မ်ားေအာင္ ရည္ရြယ္ခ်က္ရွိရွိနဲ ့ ကိုယ္စြပ္စြဲခ်င္တဲ့ အခ်က္မိတဲ့ စာေႀကာင္းတစ္ေႀကာင္းတည္းကိုသာ တမင္ ေရြးျပီး က်န္တဲ့ စာေႀကာင္းေတြ ကို လံုး၀ ဥသုန္ ခ်န္လွပ္ခဲ့တယ္ဆိုတာေတြ ့ရတယ္။ က်မ္းစာရဲ ့ စာပုဒ္ ၂း၁၉၁ တပုဒ္ထဲမွာ တင္ သူတို ့ စြပ္စြဲခ်င္တိုင္း စြပ္စြဲလုိ ့ (လံုး၀ လံုး၀) မျဖစ္ ႏိုင္ လို ့ စာေႀကာင္း ၆ ေႀကာင္းလံုးကိုေတာင္ မေဖာ္ျပႏိုင္ပဲ ေဆာင္းပါးစစခ်င္း မွာ ေဖာ္ျပထားတဲ့ အတိုဆံုးစာ ေႀကာင္းတစ္ေႀကာင္း တ၀က္တပ်က္တည္းကိုပဲ ကြက္ျပီးယူသြားတာကို ေတြ ့လိုက္ရတယ္။

သူတို ့ခ်န္ထားတဲ့ စာပုဒ္ ၂း ၁၉၁ အျပည့္အစံုကို ဖတ္ႀကည့္ပါ။

ထုိ႔ျပင္တ၀ အသင္တို႔သည္ [သူ] တို ့အား ေတြ႕ဆံုဖမ္းဆီးမိရာအရပ္၌ သုတ္သင္ ရွင္းလင္း ၾကကုန္ေလာ့။ ထုိ႔ျပင္ တ၀ [သူ] တို ့က အသင္တို႔အား (မကၠာၿမိဳ႕ေတာ္မွ) ႏွင္ထုတ္သကဲ႔သို႔ အသင္တို႔သည္လည္း [သူ] တို ့အား (မကၠာၿမိဳ႕ေတာ္မွ )ႏွင္ထုတ္ၾကကုန္။ အမွန္ေသာ္ကား (သာသနာေရး၌) ညႇဥ္းဆဲႏွိပ္စက္ ေႏွာင့္ယွက္ျခင္းသည္ သတ္ျဖတ္ ျခင္းထက္ပင္ ပိုမို၍ဆိုးရြားလွ၏။ သို႔ျဖစ္ျငားလည္း […] ႐ိုေသျမတ္ႏိုးအပ္ေသာ (အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ ၏) ေက်ာင္းေတာ္ပါး၌ [သူ] တို႔က အသင္တို႔အား စတင္ မတိုက္ခိုက္သမွ် ကာလပတ္လံုးအသင္တို႔သည္ ၄င္းတို႔အား မတိုက္ခိုက္ၾကကုန္လင့္။အကယ္၍ ထို [သူ]တို႔သည္ အသင္တို႔အား စတင္တိုက္ခိုက္ ၾကပါမူ အသင္တို႔သည္ ထိုသူတို႔အား တု႔ံျပန္ တိုက္ခိုက္ၾက ေလကုန္။ ဤသည္ပင္ [သူ] တို႔အား အျပစ္ဒဏ္ေပးျခင္း ပင္ျဖစ္သည္။


Highlight လုပ္ထားတဲ့ စာေႀကာင္းေတြကို တခ်က္စီ ေသခ်ာ စဥ္းစားႀကည့္ပါ။ ကိုယ္က စျပီး တိုက္ခိုက္ဖို ့ ေျပာထားတာ လံုး၀ (လံုး၀) မဟုတ္ပဲ ကိုယ့္ ကို တိုက္ခိုက္ရင္ ျပန္ခုခံဖို ့သာေျပာထားတာျဖစ္တယ္။ စစ္ပြဲအေျခအေနမွာဆိုရင္ေတာင္ က်ဴးေက်ာ္စစ္မဟုတ္ဘဲ ခုခံစစ္ပဲျဖစ္တယ္။ Torture လို ့ေခၚတဲ့ ဖမ္းဆီးႏွိပ္စက္ညွင္းပမ္းျခင္းကိုလည္း အတိအလင္း တားျမစ္ထားတယ္။

ဒီတပုဒ္ေရွ ့က အပုဒ္ ၂း ၁၉၀ မွာ ဘာေျပာထားေသးလဲ?

ထုိ႔ျပင္တ၀ အသင္တို႔သည္ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္၏ လမ္းေတာ္၌ အသင္တုိ႔ကို (စတင္) စစ္မက္ၿပိဳင္ဆိုင္ တိုက္ခိုက္သူတို႔ႏွင့္ ၿပိဳင္ဆိုင္တိုက္ခိုက္ၾကကုန္ေလာ့။ သို႔ရာတြင္ […]  အသင္တို႔သည္ (မည္သည့္နည္းႏွင့္မွ်) မက်ဴး လြန္ၾကကုန္လင့္။ ဧကန္မုခ် အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ သည္ က်ဴးလြန္သူတို႔ကို ႏွစ္သက္ေတာ္မူသည္ မဟုတ္ေခ်။

စာပုဒ္ ၂း ၁၉၂ ကိုဆက္ဖတ္ပါ။

သို႔ေသာ္ အကယ္၍သာ […သူတို႔သည္ …] ရပ္စဲခဲ႔ၾကပါလွ်င္ မုခ်ဧကန္ အလႅာဟ္ အရွင္ျမတ္သည္ [...] အဖန္တလဲလဲ လြတ္ၿငိမ္းခ်မ္းသာခြင့္ ေပးသနားေတာ္မူေသာအရွင္၊ (သတၱ၀ါအေပါင္းတို႔အား) မျပတ္မစဲ သနားၾကင္နာ ၫွာတာေတာ္ မူေသာ အရွင္ျဖစ္ေတာ္ မူေလသတည္း။


ဒါဆိုရင္ အပုဒ္ ၁၉၀၊ ၁၉၁၊ ၁၉၂ ကို ျခံဳျပီးဖတ္ႀကည့္ပါ။ ဒီအခ်က္ေတြကို ကြက္ ကြက္ကြင္းကြင္း ေတြ ့ရမယ္။

(၁) ကိုယ္က စတင္ တိုက္ခိုက္တာကို အတိအလင္း တားျမစ္ထားတယ္။

(၂) ကိုယ့္ကို တိုက္ခိုက္ျပီဆိုရင္ ျပန္ခုခံရမယ္။

(၃) ကိုယ္က က်ဴးလြန္ ေစာ္ကားမွဳ မလုပ္ရဘူး။ တဖက္က ရပ္စဲျပီဆိုရင္ ကိုယ့္ဖက္ကလဲ ရပ္ဆဲရမယ္။ သူတို ့ကို က်ဴးလြန္ခြင့္ ႏွိပ္စက္ညွင္းပမ္းခြင့္၊ ဆက္လက္တိုက္ခိုက္ခြင့္မရွိဘူး။


ထုိ႔ျပင္တ၀ အသင္တို႔သည္ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္၏ လမ္းေတာ္၌ အသင္တုိ႔ကို (စတင္) စစ္မက္ၿပိဳင္ဆိုင္ တိုက္ခိုက္သူတို႔ႏွင့္ ၿပိဳင္ဆိုင္ တိုက္ခိုက္ၾကကုန္ေလာ့။ သို႔ရာတြင္ […]  အသင္တို႔သည္ (မည္သည့္နည္းႏွင့္မွ်) မက်ဴး လြန္ၾကကုန္လင့္။ ဧကန္မုခ် အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ သည္ က်ဴးလြန္သူတို႔ကို ႏွစ္သက္ေတာ္မူသည္ မဟုတ္ေခ်။ (2:190)

ထုိ႔ျပင္တ၀ အသင္တို႔သည္ [သူ] တို ့အား ေတြ႕ဆံုဖမ္းဆီးမိရာအရပ္၌ သုတ္သင္ ရွင္းလင္း ၾကကုန္ေလာ့။ ထုိ႔ျပင္ တ၀ [သူ] တို ့က အသင္တို႔အား (မကၠာၿမိဳ႕ေတာ္မွ) ႏွင္ထုတ္သကဲ႔သို အသင္တို႔သည္လည္း [သူ] တို ့အား (မကၠာၿမိဳ႕ေတာ္မွ)ႏွင္ထုတ္ၾက ကုန္။ အမွန္ေသာ္ကား (သာသနာေရး၌) ညႇဥ္းဆဲႏွိပ္စက္ ေႏွာင့္ယွက္ျခင္းသည္ သတ္ျဖတ္ ျခင္းထက္ပင္ ပိုမို၍ဆိုးရြားလွ၏။ သို႔ျဖစ္ျငားလည္း […] ႐ိုေသျမတ္ႏိုးအပ္ေသာ (အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ ၏) ေက်ာင္းေတာ္ပါး၌ [သူ] တို႔က အသင္တို႔အား စတင္ မတိုက္ခိုက္သမွ် ကာလပတ္လံုးအသင္တို႔သည္ ၄င္းတို႔အား မတိုက္ခိုက္ၾကကုန္လင့္။ အကယ္၍ ထို [သူ]တို႔သည္ အသင္တို႔အား စတင္တိုက္ခိုက္ ၾကပါမူ အသင္တို႔သည္ ထိုသူတို႔အား တု႔ံျပန္ တိုက္ခိုက္ၾက ေလကုန္။ ဤသည္ပင္ [သူ] တို႔အား အျပစ္ ဒဏ္ေပးျခင္း ပင္ျဖစ္သည္။ (2:191)

သို႔ေသာ္ အကယ္၍သာ […သူတို႔သည္ …] ရပ္စဲခဲ႔ၾကပါလွ်င္ မုခ်ဧကန္ အလႅာဟ္ အရွင္ျမတ္သည္ […] အဖန္တလဲလဲ လြတ္ၿငိမ္းခ်မ္းသာ ခြင့္ ေပးသနားေတာ္မူေသာအရွင္၊ (သတၱ၀ါအေပါင္းတို႔အား) မျပတ္မစဲ သနားၾကင္နာ ၫွာတာေတာ္မူေသာ အရွင္ျဖစ္ေတာ္ မူေလသ တည္း။ (2:192)

စစ္ပြဲကာလအတြင္းမွာဆိုရင္ တဖက္က ရပ္သြားရင္ (သို ့) လက္နက္ခ်ရင္ (သို ့) ဖမ္းမိရင္ သူတို ့ကို ဆက္တိုက္ ခြင့္၊ ႏွိပ္စက္ခြင့္ က်ဴးလြန္ခြင့္ မရွိဖို ့ တားဆီး ပိတ္ပင္ထားတယ္။ ဒါေႀကာင့္ သူငယ္ခ်င္းတစ္ေယာက္က စစ္သံု ့ ပမ္းကို မႏွွိပ္စက္ဖို ့ ဂ်ီနီဗာကြန္ဗင္း ရွင္းျပဌာန္းတာ ၁၉၄၈ မွသာျဖစ္ျပီး ကုရ္အာန္မွာ လြန္ခဲ့တဲ့ ႏွစ္ေပါင္း ၁၄၀၀ ေက်ာ္ကတည္းက ျပဌာန္းထားျပီးျဖစ္ တယ္လို ့ မွတ္ခ်က္ေပးတယ္။

အေရးႀကီးတဲ့ အခ်က္ကို ေထာက္ျပခ်င္ပါတယ္။ တိုက္ခိုက္ဖို ့ ရည္ညြန္းတာ ဘာသာမတူတဲ့ လူေတြကို ရည္ညြန္း သလို ျဖစ္ေနေပမဲ့ အမွန္မွာက ကိုယ့္ကို စတင္တိုက္ခိုက္တဲ့ ရန္သူသာျဖစ္တယ္။ ဘာသာမတူတဲ့လူကို တမင္ရည္ညြန္း ထားတာမဟုတ္ပါ။ တနည္းေျပာ ရရင္ “ရန္သူ” ကို ခုခံခိုင္းတာ၊ “ဘာသာျခား” ကို ဘာသာမတူလို ့ဆိုျပီး တိုက္ခိုင္း တာမဟုတ္ပါ။

ဒီအခ်က္ေတြက အစၥလာမ္ဘာသာကို တမင္ အပုတ္ခ်တဲ့ လူေတြ စြပ္စြဲသလို ဘာသာမတူရင္ သတ္ ဆိုျပီး ေျပာ ထားတာ မဟုတ္ ပါဘူး။ ကိုယ္က ေကာင္းေအာင္ေနျပီး ကိုယ့္ကိုလာေရာက္က်ဴးေက်ာ္ တိုက္ခိုက္ရင္ ျပန္ခုခံဖို ့၊ ကိုယ့္ကိုယ္ကို ကာကြယ္ဖို ့ မိန္ ့ႀကားထားတာျဖစ္တယ္။ အစၥလာမ္ဘာသာ ဟာ ရန္မလိုတဲ့ဘာသာ၊ ကိုယ့္ကို မတိုက္ရင္ ကိုယ္ကမတိုက္တဲ့ ဘာသာျဖစ္တယ္ ဆိုတာ ရွင္းလင္းစြာ ေတြ ့ရပါမယ္။

ဒီလိုဆိုရင္ ေမးခ်င္တဲ့လူကေမးမယ္။ သီးခံရမဲ့အစား ျပန္တိုက္ခိုက္ခိုင္းတာ ဘယ္လို ဘာသာေရးမ်ိဳးလဲေပါ့။ အစၥလာမ္မွာ သီးခံျခင္းတရား၊ ခြင့္လႊတ္ျခင္း တရားကို လက္ကိုင္ထားဖို ့ မိန္ ့ထားတာေတြရွိတယ္ (ေနာက္ပိုင္းေတြမွာ ေဆြးေႏြးပါမယ္)။ အဲ့ဒီလိုပဲ အကန္ ့ေတြခြဲျပီး သူ ့အေျခအေန သူ ့အေနရာေဒသ အလိုက္ လက္ေတြ ့ျဖစ္စဥ္ ေတြ အေပၚ ခုခံတန္ ခုခံဖို ့ မိန္ ့ထားတယ္ (စတင္က်ဴးေက်ာ္ တိုက္ခိုက္ခြင့္ ဘယ္ေနရာမွာမွမရွိ)။ လက္ေတြ ့က်က် စဥ္းစား ႀကည့္မယ္။

(၁) ျမန္မာျပည္ကို ထိုင္းႏိုင္ငံက စစ္လာတိုက္မယ္ဆိုရင္ ပုတီးထိုင္စိတ္ျပီး အရံုးေပးလိုက္မလား။ စစ္ဒဏ္သင့္မဲ့ သင့္မိသား စု၊ ေဆြမ်ိဳး၊ အေပါင္းအ သင္းေတြကို သင္မကာကြယ္သင့္ဘူးလား။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းလည္း ပုတီး ထိုင္စိတ္ျပီး အဂၤလိပ္ေတြ ဂ်ပန္ေတြကို ေမတၳာမွ်မေနခဲ့သလို ခုလက္ရွိ လည္း တိုင္းရင္းသားလက္နက္ကိုင္ေတြ၊ ျပည္သူေတြက မတရားမွဳကို တုံ ့ျပန္ေန တုန္းပဲ မဟုတ္ပါလား။

(၂) အစၥလာမ္ဘာသာက ဘာသာမတူရင္ သတ္ခိုင္းတယ္ဆိုရင္ သင့္အသိ အစၥလာမ္ဘာသာ၀င္တေယာက္ ေယာက္က သင့္ကို သတ္ဖို ့ ႀကံစည္တာ ခံရဖူးသလား။

တခ်ိဳ ့ေျပာႀကပါတယ္။ ဒါဆိုရင္ အာဖဂၢန္တို ့ ပါလက္စတိုင္းတို ့မွာ ဘာေႀကာင့္သတ္တာလဲ။ ကုရ္အာန္တဖက္ ေသနတ္ တဖက္နဲ ့ ဘယ္လိုျဖစ္တာလဲဆို တာ ေမးခ်င္တဲ့လူရွိပါမယ္။ ေနာက္ေဆာင္းပါးေတြမွာ တင္ျပပါမယ္။ အက်ဥ္းခ်ဳန္းအေနနဲ ့ လတ္ တေလာ ေျပာရရင္ ပထ၀ီႏိုင္ငံေရး၊ ဘာသာေရးနဲ ့ သ မိုင္းကို မေရာေထြးလိုက္ ပါနဲ ့။ ဘာသာမတူလို ့ဆိုျပီး သတ္တာမဟုတ္ပါ ဘူး။ ဒုတိယ ကမၻာစစ္အ ခ်ိန္ကတည္းက ျဖစ္လာတဲ့ခဲ့ ကမၻာ့ပထ၀ီႏိုင္ငံေရးျပသ နာ ႀကားက အစၥေရးနဲ ့ ပါလက္စတိုင္း နယ္ေျမ လုမွဳ ေႀကာင့္၊ ေသြးေအးစစ္ပြဲအတြင္း အာဖဂန္မွာ အေမရိကန္နဲ ့ ရုရွတို ့ အင္အားျပိဳင္ျပီး သူ ့လူကိုယ့္ လူေမြးရာမွာ ဘာသာေရးေတြ အယူ၀ါဒေတြ အမ်ိဳးသားေရး စတဲ့ ၀ါဒေပါင္းစံုကို လုိသလို အသံုးခ်ခဲ့လို ့ ႏိုင္ငံေရးအရ အျပန္အလွန္ သတ္ေန ႀက ျခင္းျဖစ္တယ္။ သူတို ့က ႏိုင္ငံေရးနဲ ့ လူမ်ိဳးေရး ဘာသာေရး ေရာျပြန္းခဲ့လို ့ သူတို ့စီမွာ ေသြးေခ်ာင္းစီးေနတယ္။

နယ္ေျမေႀကာင့္၊ ႏိုင္ငံေရးေႀကာင့္ သတ္ေနႀကတာကို က်မ္းစာ ေႀကာင့္ သတ္ တယ္လို ့ ဘာသာျပန္ရင္ သူတို ့မွားတဲ့  မဟာအမွားနဲ ့ ျပသနာကို က်ေနာ္တို ့ ျမန္မာျပည္ကို တင္သြင္းတာသာမက တေျမတည္းေန တေရတည္းေသာက္ ျမန္မာအခ်င္း ခ်င္း အမုန္းပြားျပီး ကမၻာနဲ ့ခ်ီ ရင္ဆိုင္ ယွဥ္ျပိဳင္ရမဲ့ ဖြံ ့ျဖိဳးေရး ကိစၥေတြကို စုေပါင္းလုပ္ေဆာင္ရမဲ့ စည္းလံုးေရးကို ထိပါးေစတာ သာ ျဖစ္ပါတယ္။

အမုန္းတရားကင္းပါေစ။ လိမ္ညာလွည့္ဖ်ားျပီး အမုန္းတရားပြားေစလိုသူမ်ား ရန္လိုသူမ်ား ေဘးမွ ကင္းပါေစ။

ရည္ညြန္း – က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္ ျမန္မာဘာသာျပန္။ [http://www.quraninburmese.com/Books/Holy%20Quran.pdf]

မွတ္ခ်က္ -

(1)    အတိုးခ်ဳံးဖို ့အတြက္ အခ်ိဳ ့စာေႀကာင္းမ်ားကို […] ခံ၍ ခ်န္ထားသည္။ စာသားအေျပာင္းအလဲ ကို [ ] ခံ၍ ျမန္မာ စာဖတ္မ်ားအတြက္ ေျပာင္းလဲ (သို ့ )  ထပ္ျဖည့္ထားသည္။ ဘာသာျပန္မူရင္းကို အထက္ပါ ရည္ညြန္းတြင္ဖတ္ရန္။

(2)    ဤေဆာင္းပါးသည္ စာေရးသူ၏ အျမင္ႏွင့္ အာေဘာ္သာျဖစ္သည္။

Credit: ေနမ်ဳိး
Source: MMSY

No comments:

Post a Comment

မိတ္ေဆြတို႔၏ ေရးသားခ်က္မ်ားသည္ မိတ္ေဆြတို႔၏ အဆင့္အတန္းႏွင့္ ယံုၾကည္ကိုးကြယ္မႈကို ေဖာ္ျပေနတယ္ဆိုတာ သတိခ်ပ္ေစလိုပါတယ္... (အဆင့္အတန္းမရိွသည့္ ေရးသားခ်က္မ်ားကို ျပန္လည္ ေျဖရွင္းမည္ မဟုတ္ပါ...)