Monday, June 18, 2012

ၿငိမ္းခ်မ္းေရးဆီသို႔ (၁)

ၿငိမ္းခ်မ္းမႈရဲ႔ အႏွစ္သာရကို လူသားတိုင္း ခံစားခြင့္ ရခ်င္ၾကပါတယ္။ အနည္းဆံုးေတာ့- လူသားတိုင္းဟာ ၿငိမ္း ေအးတဲ့ ဘ၀ေလးနဲ႔ မိမိရဲ႔ ဆႏၵ ျဖစ္ေပၚတာေတြကို ေအးေအးလူလူ ျပဳလုပ္ေဆာင္ရြက္ခြင့္ရတဲ့ ေလာကနိဗၺာန္ ေလးကို ကိုယ္စီကိုယ္ငွ လိုခ်င္ၾကတာပဲ။

ဒါေပမယ့္- ဒီလို၊- ၿငိမ္းခ်မ္းခ်င္ပါတယ္။ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးကို လိုခ်င္ပါတယ္- ဆိုတဲ့ လူေတြၾကားထဲမွာ မၿငိမ္းခ်မ္းမႈကို ဦးတည္ေစတဲ့ ပဋိပကၡေတြ၊ အတၱႀကီးမႈေတြ- အာသားငမ္းငမ္း တက္မႈေတြ- မနာလို၀န္တိုမႈေတြ တစ္သီတစ္ တန္းႀကီး ရွိေနေလရဲ႕ဆိုတဲ့ အခ်က္ကို ကၽြန္ေတာ္တို႔ ျငင္းပါယ္ဖံုးကြယ္ထားလို႔ မရႏိုင္ေကာင္းပါ။

ဒီလိုျဖစ္တည္ေနရတာဟာ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးဆိုတဲ့ အႏွစ္သာရကို အမွန္တကယ္ခံစားထိေတြ႔ ေပးေ၀တည္ ေဆာက္ ခြင့္ရေအာင္ ခ်ည္းကပ္တဲ့ နည္းစနစ္ေတြ မွားေနလို႔ ျဖစ္တယ္လို႔ အစၥလာမ္သာသနာက သြန္သင္ထားပါတယ္။ တနည္းအားျဖင့္ ယခုလက္ရွိ- အစဥ္အလာ ဆက္တည္ ခံစား၊ ခ်ီတက္ေနတဲ့ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ခရီး- သို႔မဟုတ္ မိရိုး ဖလာက ျပၫႊန္တဲ့ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးတည္ေဆာက္မႈနဲ႔- အစၥလာမ္သာသနာကျပၫႊန္တဲ့ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး တည္ေဆာက္ နည္းဟာ ေျပာင္းျပန္ ျဖစ္ပါတယ္။

မ်ားေသာ အားျဖင့္ မိရိုးဖလာ တရားထဲမွာက စိတ္ကို အေသသတ္လိုက္ျခင္း (၀ိပႆနာ က်င့္ျခင္း) ကို ေအာင္ ျမင္ၿပီ- ၿငိမ္းခ်မ္းမႈရၿပီ-လို႔ ထင္မွတ္မႈမ်ား ရွိေနပါတယ္။

ဒီလို မိရိုးဖလာက ျပၫႊန္တဲ့- သို႔မဟုတ္ မိရိုးဖလာအတိုင္း လိုက္နာေတြးထင္မိတ့ဲ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး တည္ေဆာက္ နည္းက- မိမိရဲ႕ စိတ္အလိုကို (အထင္) ကို အရင္တည္ေဆာက္ခြင့္ ျပဳလိုက္ျခင္းသာ ျဖစ္ပါတယ္။ ၿပီးေတာ့မွ အဲ့ဒီစိတ္ အလိုကိုရေအာင္ႀကိဳးပမ္းျဖည့္ဆီးတယ္။ မိမိရဲ႕စိတ္အလိုကို ျဖည့္ဆီးႏိုင္ရင္ စိတ္ဘ၀င္က်ၿပီး ၿငိမ္းခ်မ္း ေရးရၿပီလို႔ ထင္မွတ္ခံယူၾကပါတယ္။

မိမိရဲ႕စိတ္ကိုသတ္ျခင္း သို႔မဟုတ္ စိတ္ကို သတ္ႏိုင္ေအာင္ က်င့္ႀကံအားထုတ္ရင္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးရၿပီဆိုတဲ့ အထင္ ကို အရင္အတည္ျပဳၿပီး စိတ္ကို သတ္ႏိုင္ေအာင္ ႀကိဳးစားယူၾကပါတယ္။

အစၥလာမ္က သြန္သင္တာက ဒီလိုမဟုတ္ဘူး။ အဲ့ဒီအထင္ကို အရင္ေတာ္လွန္ခိုင္းပါတယ္။ အထင္ဟာ အမွန္ ျဖစ္ကိုျဖစ္ရမယ္လို႔ မဆံုးျဖတ္မိဘို႔ အရင္ စီစစ္ဘို႔ ျဖစ္ပါတယ္။

ဒီအတြက္ မိမိရဲ႕ အထင္၊ မိမိရဲ႕ ဆႏၵေတြဟာ ယုတၱိရွိ- မရွိ မိမိကိုယ္မိမိ စီစစ္ရဲတဲ့ သတၱိကို အရင္ေမြးခိုင္းပါ တယ္။ အစဥ္ ယုတၱိေဗဒနဲ႔ ကိုက္ညီတဲ့ အမွန္တရားကို လက္ခံရဲတဲ့ သတၱိကို ေမြးျမဴရမယ္လို႔ သြန္သင္ပါတယ္။- အစဥ္ယုတၱိေဗဒနဲ႔ ကိုက္ညီတဲ့ အမွန္တရား ဆိုတာ- သိပၸံပညာ- ေဆးပညာ- ၀ိဇၨာပညာ- စသည္ျဖင့္ ဘာညာ ပညာေတြနဲ႔ မပတ္သက္ပါဘူး။ အဲ့ဒီပညာရပ္ေတြဟာ- ေခတ္ကာလအခ်ိန္ရဲ႕ တုိက္စားမႈဒဏ္ကို အာမခံႏိုင္ပါ ဘူး။ ဥပမာ ၁၆ ရာစုႏွစ္က သိပၸံပညာရဲ႕ ေတြ႔ရွိခ်က္ဟာ ဒီေန႔ ဒီေခတ္မွာ ယုတၱိရွိခ်င္မွ ရွိေတာ့မွာပါ။- အစဥ္ မွန္တဲ့ ယုတၱိေဗဒ- ဆိုတာ၊ ဥပမာ ေနဟာ အရွ႔ဘက္က ထြက္တယ္ဆိုတဲ့ သေဘာမ်ိဳး- ဘယ္ေခတ္၊ ဘယ္ကာ လ ေရာက္ေရာက္ ေနဟာ အေရွ႔ဘက္ကပဲ ထြက္ေနမွာပဲ။

ဒီလိုအစဥ္မွန္တဲ့ တနည္းအားျဖင့္ ေဖါက္ျပန္ေျပာင္းလဲမႈကင္းတဲ့ အမွန္တရားနဲ႔ မိမိရဲ႕ခံယူယံုၾကည္ခ်က္ကို မွတ္
ေက်ာက္တင္ခံႏိုင္ေအာင္ မိမိကိုယ္မိမိ ေလ့က်င့္ယူရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီလို ပကတိအမွန္တရားေပၚမွာ- ရပ္တည္ သူ။ သည္းခံ ပါရမီႀကီးသူေတြဟာ ေခတ္ကာလရဲ႕ တုိက္စားခံရျခင္းမွ ကင္းတယ္လို႔ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္ စူရာဟ္ (၁၀၃) မွာ အာမခံခ်က္ ေပးထားပါတယ္။


ၿငိမ္းခ်မ္းေရး- သို႔မဟုတ္ စိတ္ႏွလံုး၏ ၿငိမ္းခ်မ္းမႈ ဆိုတာ အခ်ိန္ကုန္လူပန္းခံၿပီး ေလ့က်င့္ေနေလာက္တဲ့ အရာ မဟုတ္ဘူး။ အဲ့ဒီလို ေလ့က်င့္ေနျခင္းျဖင့္- ေလာကပတ္၀န္းက်င္က အရာေတြကို မတူမတန္ျပဳမူရာ ေရာက္ တယ္။ မထီမဲ့ျပင္ ျပဳရာေရာက္တယ္။- က်င့္သူအတြက္ေရာ- က်င့္သူရဲ႕ ပတ္၀န္းက်င္အတြက္ေရာ ဘာမွာ ထူးျခားတဲ့ အက်ိဳးျပဳမႈ မရွိဘူးလို႔ သြန္သင္ပါတယ္။

ဒီစကားေတြဟာ သာမန္လူသား အမ်ားႀကီးအတြက္ နားလည္ရ ေျပာင္းျပန္ ျဖစ္သြားႏိုင္ပါတယ္။

ဆိုလိုတာက--- ၿငိမ္းခ်မ္းေရးဆိုတဲ့- ကၽြဲကူးေရပါ အပိုဆုကို ဆြတ္ခူးႏိုင္ဘို႔ အတြက္-

(၁) လူဟာ မိမိကိုယ္မိမိ လူပီသေအာင္ ႀကိဳးစားရမယ္။
(၂) မိမိကိုယ္မိမိ ေတာ္လွန္ေရး လုပ္ျခင္းျဖင့္ ပတ္၀န္းက်င္ႀကီးကို ျပဳျပင္ေပးရမယ္။

ပတ္၀န္းက်င္ႀကီး ဆိုတာက အလြန္က်ယ္ျပန္႔ပါတယ္။ အဲ့ဒီအထဲက အဓိက-- အခ်က္ေတြကေတာ့-၊

(က) လူမႈေရး
(ခ) ပညာေရး
(ဂ) စီးပြားေရး
(ဃ) ႏိုင္ငံေရး-- ဆိုၿပီး ပိုင္းျခား သတ္မွတ္ႏိုင္ပါတယ္။

ကၽြန္ေတာ့ အေနနဲ႔ အစၥလာမ္ကေျပာတဲ့ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး-ဆိုတဲ့ ေခါင္းစဥ္ေအာက္မွာ သက္ဆိုင္ရာ ေခါင္းစဥ္ေတြနဲ႔ အခန္းဆက္ တင္ျပသြားပါမယ္။ ဒီၾကားထဲမွာ ကၽြန္ေတာ္ တင္ျပတာနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး- ေမးေျဖ ေဆြးေႏြးမႈမ်ား ျပဳ လုပ္ႏိုင္ပါတယ္။

ယခု-- နံပါတ္ (၁) ျဖစ္တဲ့- လူဟာမိမိကိုယ္မိမိ လူပီသေအာင္ လုပ္ရမယ္။ ဆိုတာကို အနည္းငယ္ ရွင္းျပလိုပါ တယ္။

မိမိဆိုတာ လူသားျဖစ္တယ္။ လူသားေၾကာင့္ လူထဲကလူျဖစ္တယ္။ ဒီထက္ပိုၿပီး ခ်ဲ႕ရရင္- မိရိုးဖလာ အေရာင္ ျခယ္ခံထားရတဲ့ အေရာင္စြန္းၿပီး လူသား တစ္ဦး ျဖစ္တယ္။ ဒီအခ်က္ဟာ- လူတိုင္း ေမ့ေလွ်ာ့ေနတဲ့ အခ်က္လို႔ ဆိုႏိုင္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ မိမိမသိလိုက္ဘဲ- မိမိရ ႔ဲ ႏွလုံးသည္းပြတ္ထဲမွာ အရာင္တင္ခံထားရတဲ့ အေလ့အက်င့္ အေတြးအေခၚဟာ မိမိ ကိုယ္အပၚမွာ စိုးမိုးေနရာ ယူထားေလ့ရွိပါတယ္။ ဒီအေျခအေနမွာ လူဟာ လူမပီသ ေသးပါဘူး။ တနည္းအားျဖင့္ လူတည္းဟူေသာ အႏွစ္သာရကို ပတ္၀န္းက်င္ အေရာင္တင္မႈႀကီးက ဖံုးကြယ္ ထားျခင္းခံရတဲ့ ေရြရည္ ေငြရည္ စိမ္ခံထားရတဲ့ ဓါတ္သတၱဳလိုမ်ိဳး ျဖစ္ေနပါတယ္။

ဘယ္အရာကို ျဖစ္ျဖစ္- မွန္၏ မွား၏၊ ယုတၱိရွိ၏- မရွိ၏- လို႔ ဆင္ျခင္တတ္တဲ့ အသိထက္၊ မိမိမွာ အေရာင္စြန္း ၿပီးသား စိတ္နဲ႔ ႀကိဳတင္ဆံုးျဖတ္တဲ့စရိုက္၊ မိမိရဲ႔ မိရိုးဖလာ အစြဲကို စံျပဳၿပီး တိုင္းတာဆင္ျခင္တတ္တဲ့ စရိုက္ ေတြက လူသားအေပၚမွာ မင္းမူေနေလ့ ရွိပါတယ္။

မိရိုးဖလာတိုင္းကို အမွားတရားခ်ည္း သက္သက္ ျဖစ္တယ္လို႔လည္း တစ္ဘက္သတ္ မသံုးသပ္မိဘို႔လည္း လိုပါ တယ္။

ဒါေၾကာင့္ အစၥလာမ္က- လူသားဟာ ႀကိဳတင္ဆံုးျဖတ္တတ္တဲ့ စရိုက္ရဲ႔ အာဏာစက္ေအာက္မွာ ေက်းကၽြန္ျဖစ္ ေနရတဲ့ နာ့ဖ့ဖ္ေဆ့အမာနာဟ္ စြန္းထင္းမိႈင္းမိေနတဲ့ စရိုက္ပိုင္ရွင္လို႔ သြန္သင္ သတိေပးထားပါတယ္။ ဒါေပ မယ့္ ဒီစရိုက္ဟာ ေမြးရာပါ စရိုက္မဟုတ္ဘူးဆိုတာကို သတိထားမိဘို႔လိုပါတယ္။ ေရွးဘ၀ ၀ဋ္ေႂကြးေၾကာင့္ စြန္းထင္ခံရတာ မဟုတ္ဘူး။ မိမိနဲ႔ ဘာမွ မပတ္သက္တဲ့ ကမၻာဦး လူသားႏွစ္ဦးရဲ႕ အကုသိုလ္မႈေၾကာင့္ မိမိက မဆီမဆိုင္ ခံေနရတာလည္း မဟုတ္ဘူးဆိုတာကိုလည္း နားလည္ထားဘို႔ လိုပါတယ္။ အစၥလာမ္က သြန္သင္ တာက လူသားရဲ႕ ေမြးရာပါ စရိုက္က နာ့ဖ့ဖ့ဖ္ေ္ေ္ေဆ ့မုတုတြမြမာ အီနီနာဟ ္ ေခၚ ပကတ ိ အျဖဴထည ္ စရိုက္ သို႔မဟုတ္ စိတ္ဘ၀င္ ေအးၿငိမ္းၿပီးသား စရိုက္ ျဖစ္ပါတယ္။ စြန္းထင္းမိႈင္းမိေနတဲ့ စရိုက္ဆိုတာ- ေမြးရာပါ အျဖဴ ထည္စရိုက္ကို ထိေတြ႔ႀကီးျပင္းလာခဲ့ရတဲ့ ပတ္၀န္းက်င္- အသိုင္းအ၀ိုင္း၊ အထိ အေတြ႔က အေရာင္ဆိုးလိုက္ ျခင္းသာ ျဖစ္ပါတယ္။

ဒီလို ေျပာလို႔- ပတ္၀န္းက်င္ႀကီးကလည္း လူသားအား မိႈင္းတိုက္တဲ့ တရားခံျဖစ္တယ္လို႔ ဆိုလိုတာ မဟုတ္ဘူး။ ပတ္၀န္းက်င္နဲ႔ လူသားဆိုတာ- ေရနဲ႔ ေလွလို ျဖစ္ပါတယ္။ လူသားက ေလွ သေဘာပါ။ အဲ့ဒီ ေလွဟာ ေရမရွိရင္ ခရီးသြားလို႔ ရမွာမဟုတ္ဘူး။ ဒါေပမယ့္- အဲ့ဒီ ေလွထဲမွာ ေရကို အ၀င္ခံလိုက္ရင္လည္း ေလွဟာ ေရထဲမွာ နစ္ျမဳပ္သြားမယ္ဆိုတာကို သတိျပဳဘို႔ လိုပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ပတ္၀န္းက်င္ကို ပစ္ပါယ္ၿပီး- ေလာကကို ၿငီးေငြ႔ တယ္လို႔ မျဖစ္ႏိုင္တာကို မညီးတြားဘို႔ အစၥလာမ္က တားျမစ္ထားပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ပတ္၀န္းက်င္ကို မ ေၾကာက္ဘို႔- မၿငီးေငြ႔ဘို႔- မေစာ္ကားမိဘို႔- မပစ္ပါယ္မိဘို႔ လိုပါတယ္။ ပတ္၀န္းက်င္ဆိုတာ- ဆင္ျခင္ သံုးသပ္ စရာ ဥပမာမ်ား ျဖစ္တယ္- မိမိ တက္လွမ္းမယ့္ ခရီးအတြက္ မရွိမျဖစ္လိုအပ္တဲ့- အရာႀကီးျဖစ္တယ္။ ပတ္၀န္း က်င္ကို ပတ္၀န္းက်င္လို နားလည္တတ္ဘို႔ အေရးႀကီးပါတယ္။

သူသားမွာ ဘ၀ သုံးမ်ိဳး ရိွေနပါတယ္။ (၁) ကၽြႏု္ပက္ကို ဆိုတ့ဲ ဘ၀ (၂) ကၽြႏု္ပက္က ဆိုတဲ့ ဘ၀ (၃) ကၽြႏု္ပ္၏ ဆိုတ့ဲ ဘ၀ ျဖစ္ပါတယ္။ ကၽြႏ္ုပ္ကို ဆိုတဲ့ ဘ၀ က ငယ္စဥ္မွာ ပတ္၀န္းက်င္က အေရာင္ကုိ ကူးယူတဲ့ ဘ၀ ျဖစ္ပါ တယ္။ ပထမဆံုး- လူသားတစ္ဦးဟာ ျမန္မာ ပတ္၀န္းက်င္မွာ ေမြးရင္ ျမန္မာစကားတတ္မယ္။ ျမန္မာ အစာကို စြဲလန္းႏွစ္သက္ ခံတြင္းေတြ႔သြားမယ္။ တကယ္လို႔ အဂၤလိပ္ပတ္၀န္းက်င္မွာ ႀကီးရင္- အဂၤလိပ္စကားတတ္မယ္၊ အဂၤလိပ္ အစားအစာကို ဓါတ္ေတြ႔ သြားမွာျဖစ္တယ္။- အဲ့ဒီက နဲနဲႀကီးလာရင္- ဒါက ဘယ္လိုလဲ၊ ဘာလဲ- (ကၽြႏု္ပ္ကို ေျပာျပပါလို႔) စပ္စုတဲ့ အရြယ္ကို ေရာက္လာပါတယ္။ အဲဒီ အရြယ္တစ္ေလွ်ာက္ ပတ္၀န္းက်င္က (ကၽြႏု္ပ္ကို) ေျပာသမွ် မွတ္ယူ အေရာင္တင္ပါေတာ့တယ္။

ဒီထက္နဲနဲ ႀကီးလာရင္ ကိုယ္မွာ ဓါတ္ကူးထားတာကို အေျခခံၿပီး- (သူမ်ားကို ကၽြႏ္ုပ္က) ဒီလို လုပ္ခ်င္တယ္။ ဒီ လို ျဖစ္ခ်င္တယ္ စသည္ျဖင့္ စိတ္ခံစားမႈ ျဖစ္ေပၚလာပါတယ္။ လူအမ်ားစုႀကီးဟာ- ကၽြႏ္ုပ္ကိုဆိုတဲ့ ဘ၀ကို အေျခခံ အေရာင္တင္ခဲ့တဲ့ မိဘ- ဆရာသမား ပတ္၀န္းက်င္ကို အေျခခံၿပီး- ကၽြႏ္ုပ္က ဆိုတဲ့ အေရာင္ကို ေတာက္ျပေလ့ ရွိပါတယ္။

ဒါေပမယ့္- ကၽြႏ္ုပ္၏ မူလဇစ္ျမစ္ လူဆိုတဲ့ အတြင္းဓါတ္သေဘာကို ေမ့ေလွ်ာ့ေနေလ့ ရွိပါတယ္။ အစၥလာမ္က ဒီလိုအခ်င္းအရာကို အျဖစ္မခံဘို႔- တစ္ကယ္လို႔ မိဘအရင္းက ယုတၱိမဲ့ အယူအဆေတြကို သြန္သင္ေနတယ္ ဆိုရင္- မိဘကိုရိုေသပါ။ ေလးစားပါ။ ျပဳစုေစာင့္ေရွာက္ပါ။ သို႔ေသာ္ သူတို႔ သြန္သင္တဲ့ ယုတၱိမယ့္ အေရာင္ကို အစြန္းမခံပါနဲ႔လို႔ သြန္သင္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္- လူအမ်ားစုႀကီးက မိရိုးဖလာ ေအာက္မွာ ေစာေၾကာရဲျခင္း မရွိ-။

အဲ့ဒီလို အရာင္ဆိုးခံလိုက္ရတဲ့အတြက္ လူသားဟာ အေရာင္စြန္းၿပီးသား စိတ္စရိုက္နဲ႔ ဘယ္အရာကို မဆို တိုင္း ထြာ ရႈျမင္ သံုးသပ္ ခံစား- လက္ခံေလ့ ရွိပါတယ္။ ဒါကို အစၥလာမ္က ေတာ္လွန္ခိုင္းပါတယ္။ ဤအရာကား ယုတၱိရွိ၏- မရွိ၏။ ဤအရာကား မွန္၏- အမွန္၏ ဆိုတဲ့ ဆင္ျခင္ သတိနဲ႔ မိမိရဲ႕ စရိုက္ကို မိမိ အစဥ္ ဆံုးမ ေတာ္ လွန္ရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ အဲ့ဒီလို ေတာ္လွန္ေရးစိတ္စရိုက္ကို နာဖ့္ေဆ့ ေလာင္၀္၀ါမာဟ္ လို႔ ေခၚပါတယ္။ တနည္း အားျဖင့္ မိႈင္းမိစိတ္ စရိုက္ကို ျပန္လည္ ေလွ်ာ္ဖြတ္ေနျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ ေလွ်ာ္ဖြတ္ပါမ်ားလို႔ စိတ္စရိုက္ေပၚမွာ မိႈင္းမိေနမႈမ်ား လြင့္ပါးကင္းစင္သြားရင္- သို႔မဟုတ္၊ မိမိရဲ႕ေတာ္လွန္ေရးစိတ္နဲ႔ မိမိတစ္သားတည္း ျဖစ္သြားရင္ စိတ္ဟာ ဘ၀င္ၿငိမ္းခ်မ္းျခင္း နာ့ဖ္ဆိ မုတြမာဟ္ အီနာဟ္ကို မူလအျဖဴတည-္ ဘ၀င္ေအးၿငိမ္းတဲ့ စိတ္ကို ျပန္ လည္ ရရိွသြားပါတယ္။ အဲ့ဒီအခါမွ- လူဟာ ၿငိမ္းခ်မ္း ျခင္းရဲ႕ အဆီအႏွစ္ အရသာကို ျပည့္ျပည့္၀၀ ခံစားခြင့္ ရွိသြားပါတယ္။

မိမိကိုယ္မိမိေတာ္လွန္ေရး စိတ္စရိုက္နဲ႔ မိမိဟာ တစ္သားတည္း ျဖစ္ျခင္း ဆိုတာက-- ဥပမာ လူတစ္ဦးဟာ ကိုယ္ခံပညာတစ္ခုကို သင္တယ္၊ ဆိုပါေတာ့- အတိုက္အခံက ဘယ္လို ထိုးရန္ ဘယ္လို ခုခံပါ။ ဘယ္လို သတ္ ပုတ္ရင္ ဘယ္လို ကာကြယ္ပါဆိုတဲ့ စာသားကို အလြတ္က်က္ထားယံုနဲ႔ ကိုယ္ခံပညာက အဲ့ဒီ က်က္မွတ္ထား  သူထံမွာ တစ္သားတည္း ျဖစ္မေနႏိုင္ဘူး။ အဲ့ဒီလူဟာ အဲ့ဒီပညာေတြကို မိမိရဲ႕ မသိစိတ္မွာ စြဲၿငိၿပီး- တစ္ဘက္ သားက မိမိကို တိုက္ခိုက္လာရင္- ဘယ္လုိ ကာကြယ္ရမယ္ဆိုတာကို ေတြးေတာေနစရာ မလိုဘဲ- အလိုလို ကာကြယ္ၿပီးသား ျဖစ္သြားေအာင္ထိ ေလ့က်င့္ထားရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။- အလားတူပဲ၊ ေတာ္လွန္ေရးစိတ္ နာ့ဖ္ေဆ့ေလာင္၀္၀ါမာဟ္နဲ႔ မိမိဟာတစ္သားတည္း ျဖစ္သြားရင္- ပတ္၀န္းက်င္က ေျပး၀င္လာတဲ့ အေရာင္ဆိုး လိုစိတ္ေတြကို အလိုလို ခုခံၿပီးသြား ျဖစ္သြားပါေတာ့တယ္။

ဒီလိုအေျခအေနကို ေရာက္သြားရင္-- သူဟာ လိုခ်င္ခ်င္-မလိုခ်င္ခ်င္၊ ေတြးထားထား- မေတြးထားထား စိတ္ ႏွလံုး ေအးၿငိမ္းျခင္းဆိုတဲ့ဆုကို အလိုလို ဆြတ္ခူးၿပီးသား ျဖစ္သြားပါတယ္။
အခုေခတ္ ဥပမာနဲ႔ ေျပာရရင္- ႏိုဘယ္ဆုလိုခ်င္လို႔ လူသားေတြအတြက္ ေကာင္းက်ိဳးလုပ္ျခင္း မဟုတ္။ လူသား ေတြအတြက္ ေမတၱာေစတနာရိွလို႔ ေကာင္းက်ိဳးလုပ္ျခင္းသာ ျဖစ္တယ္။ ရလာတဲ့ ႏိုဘယ္ဆုက- အပိုရလဒ္သာ ျဖစ္တယ္။-- ဆိုတာကို နားလည္ေစလိုပါတယ္။

အစၥလာမ္က သြန္သင္တာမွာ- လူဟာ လူပီသေအာင္ ႀကိဳးစားပါ။ လူပီသဘို႔ အတြက္ ပကတိမွန္ကန္တဲ့ အမွန္ တရားကို မိမိကိုယ္တိုင္ လက္ခံႏိုင္ေအာင္ ႀကိဳးစားပါ။ လက္ခံရဲေအာင္ ႀကိဳးစားပါ။ မိရိုးဖလာ ဒ႑ာရီေတြ ေအာက္မွာ အမွန္တရားကို လက္ခံဘို႔ မ၀ံ့မရဲ ျဖစ္ေနရင္ အဲ့ဒီ စိတ္ကိုေတာ္လွန္ပါ။ မိမိရဲ႕ အစြဲစရိုက္ကို ေတာ္ လွန္ပါလို႔ ျဖစ္ပါတယ္။ (ေတာ္လွန္တာမွာ အမုန္တရား မရွိဘို႔ေတာ့ လိုပါတယ္။ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးနဲ႔ ဆက္စပ္တဲ့ ေနာက္ေခါင္းစဥ္ခြဲေတြမွာ ဒီအေၾကာင္း ပါလာပါမယ္)။ မိမိကိုယ္မိမိ လူပီသေအာင္ ႀကိဳးစားသြားရင္- အဲ့ဒီ- လူ ဟာ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ဆီသို႔ ဦးတည္ေနပါတယ္။- ၿငိမ္းခ်မ္းမႈဆိုတဲ့ အပိုဆုကို လိုခ်င္သည္ ျဖစ္ေစ- မလိုခ်င္သည္ ျဖစ္ေစ၊ အဲ့ဒီ မွတ္တိုင္ကေတာ့ မိမိခ်ီတက္တဲ့ လမ္းမွာ ေသခ်ာေပါက္ ေစာင့္ေနပါတယ္။

ၿငိမ္းခ်မ္းမႈ- ဆိုတဲ့၊ ခရီးကို ခ်ီတက္ဘို႔ လြယ္ကူလွပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ လူေပါင္းစံု အလႊာေပါင္းစံု ခံစားမႈေပါင္းစံု အတြက္ တစ္လႊာခ်င္း ရွင္းျပရမွာေတာ့- က်ယ္ျပန္႔ပါတယ္။--

မိမိကိုယ္ မိမိ လူပီသေစရန္ စိတ္ေတာ္လွန္ေရး လုပ္မည့္ လက္ႏွက္မ်ား

ဘယ္ေတာ္လွန္းမွာ မဆို- အဲ့ဒီေတာ္လွန္ေရးကို ေအာင္ျမင္မႈ ဆြတ္ခူးႏိုင္ဘို႔ လက္နက္မ်ား လိုအပ္ပါတယ္။--

အဲ့ဒီ လက္နက္ေတြဟာ- စိတ္ကူးယဥ္ေလာကထဲမွာ မရွိဘူး- ပံုျပင္စာအုပ္ေတြမွာ မရွိဘူး၊ ဒ႑ာရီ ဇာတ္လမ္း ေတြမွာ မရွိဘူး- မ်က္လံုးစံုမွိတ္ နာခံဆည္းကပ္ေနတာမွာ မရွိဘူး။--- လူသားနဲ႔ အနီးဆံုး ပတ္၀န္းက်င္ထဲက ထိေတြ႔မႈေတြထဲမွာပဲရွိတယ္လို႔- က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္က ရွင္းရွင္းလင္းလင္း ၫႊန္ျပထားပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္မွာ-- ပတ္၀န္းက်င္က အရာတစ္ခုကို ေထာက္ျပ သြန္သင္တိုင္း-- `ထိုအရာ၌ သင္တို႔ မရႈ ျမင္တတ္သေလာ´လို႔ မၾကာခဏ ေမးျမန္း သတိေဖၚေပးထားပါတယ္။----

ဒီေနရာမွာ- (၁) ေတာ္လွန္ေရး လက္ႏွက္ဆိုတာ ဘာလဲ- (၂) ေလ့က်င့္ရမယ့္ ေလ့က်င့္ကြင္းက ဘယ္မွာလဲ ဆိုတာကိုသိဘို႔လိုပါတယ္။

မိမိကိုယ္ မိမိေတာ္လွန္ရန္ လက္ႏွက္-

လူသားဟာ- မိရိုးဖလာ အစြဲ ေအာက္မွာ လက္ႏွက္ခ် ကၽြန္ခံၿပီးသား ျဖစ္ေနတယ္လို႔- ကိုယ့္ကိုကိုယ္ သတိထား မိဘို႔ လိုပါတယ္။

ဒါေပမယ့္- မိမိအား ေက်းကၽြန္လုပ္ထားသူဟာ- မိရိုးဖလာ မဟုတ္ဘူး- မိရိုးဖလာက လူ႔ပတ္၀န္းက်င္မွာ လူနဲ႔ အတူ လိုက္ေလွ်ာညီေထြ လည္ပတ္တည္ရွိေနတဲ့ ေလထုလိုမ်ိဳး ျဖစ္တယ္။ အဲ့ဒီေလထဲမွာ ေအာက္စီဂ်င္ပါမယ္၊ ကာဗြန္ဒိုင္ေအာက္ဆိုဒ္ ပါမယ္၊ အန႔ံအသက္ေမႊးႀကိဳင္တာပါမယ္။ အနံအသက္ ပုပ္သိုးတာပါမယ္။ မ်ားေသာ အားျဖင့္ ပတ္၀န္းက်င္ႀကီးရဲ႕ အညစ္အေၾကးစြန္႔ပစ္မႈေၾကာင့္ မျမင္ႏိုင္တဲ့ ေလထုကို မျမင္ႏိုင္တဲ့ ညစ္ညမ္းမႈ ေတြက ေရာႁပြန္းထားတာေတြပါလာမယ္။ မိမိဟာ လူသားျဖစ္တယ္။ ဒီပတ္၀န္းက်င္ႀကီးထဲမွာ ေမြးဖြားႀကီးျပင္း လာရတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဒီေလထုႀကီးကို စကၠန္႔မလပ္ တည္မွီ ရႈရႈိက္လာခဲ့တယ္။----- ေလထု ညစ္၏။ မညစ္၏ မသိ၊ သိရန္လည္း သတိမမူ၊ သတိမူတတ္တဲ့ အက်င့္လည္းမရွိ၊ သတိမူတတ္ေစရန္လည္း သြန္သင္ၫႊန္ျပသူ မရွိ- သတိေဖၚေပးသူ မရွိ- ထိုမသိ၊ မရွိ၊--- မ သံသရာထဲမွာ က်င္လည္ရင္း၊ တန္ဘိုးရွိတဲ့ လူဘ၀ကို အခ်ီးႏွီး ျဖဳန္းတီးသလို ေနေနလိုက္မိေတာ့တယ္။

တကယ္ေတာ့- မိမိကိုယ္ မသိ၊ မရွိဆိုတဲ့ ဘ၀သံသရာ ေထာင္ထဲမွာ လြတ္ရက္မရွိ အရာက္ပို႔ထားတဲ့သူဟာ မိမိ ကိုယ္တိုင္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။- ဒါကိုျမင္တတ္ေစဘို႔-အတြက္

(က) အေျခခံယုတၱိေဗဒကို အရင္လက္ကိုင္ထားရမယ္-
(ခ) မိမိကိုယ္ကို ႏွစ္ကိုယ္ခြဲတတ္ရမယ္-
(ဂ) မေဖါက္ျပန္တဲ့- ခိုင္မာတဲ့ သတၱိကို ေမြးရမယ္။

မိမိကိုယ္မိမိ ေတာ္လွန္မယ့္ ေတာ္လွန္ေရးမွာ အေျခခံယုတၱိေဗဒဟာ အဓိကက်တဲ့ လက္ႏွက္ ျဖစ္ပါတယ္။

ဒီလက္ႏွက္ ရႏိုင္ဘို႔အတြက္၊ ဘြဲ႔ေတြ၊ ဒီကရီေတြ၊- ရွိေန စရာ မလိုပါဘူး။ အေျခခံက်တဲ့- ေဖါက္ျပန္ ေျပာင္းလဲ ျခင္းမရွိတဲ့ သဘာ၀ ဓမၼႀကီးကို ခိုင္ခိုင္မာမာ လက္ခံရဘို႔ပဲ လိုပါတယ္။ ဥပမာ- ေၾကာင္မႀကီး တစ္ေကာင္က- ဘယ္လိုနည္းနဲ႔မွ ၾကက္ဥ မဥႏိုင္ဘူး ဆိုတဲ့ အေျခခံက်တဲ့ အမွန္တရားကို လက္ကိုင္ထားႏိုင္ရင္ အဲ့ဒီလူဟာ အမွန္တရားကို လက္ခံႏိုင္တဲ့ အင္အား ရွိသြားပါၿပီ။

ဒီလို အေျခခံက်တဲ့ အခ်က္ကိုေလးကိုေတာင္ လက္ခံႏိုင္ဘို႔ရာ ဒီေန႔ ကမၻာ့လူသားေတြထဲက ၉၉ ရာႏႈန္းေက်ာ္ ေလာက္မွာ အင္အား မရွိၾကပါဘူး။- ရိုးရာၾကားဘူးနားေ၀ထဲမွာ- ပံုျပင္လိုလို၊ ဒ႑ာရီလိုလိုေတြကို လိုက္ၿပီး ယံုၾကည္ေနတာေတြက မ်ားပါတယ္။ ဥပမာ- လူသားတစ္ဦးဟာ မေသဘဲ အရွင္ထြက္-ထြက္သြားတယ္ ဆိုတာ မ်ိဳး၊ ဖိုမ်ိဳးေစ့မရွိဘဲ အပ်ိဳစင္-အမ်ိဳးသမီးတစ္ဦးက ကေလးေမြးႏိုင္တယ္ ဆိုတာမ်ိဳးစသည္အားျဖင့္- ဥံဳဖြ ေပါင္း မ်ားစြာေအာက္မွာ အေျခခံယုတၱိေဗဒဆိုတဲ့ မွန္ကန္တဲ့ ေလာကဓမၼႀကီး ပ်က္စီးေနရပါေတာ့တယ္။

ေလာကဓမၼရဲ႕ အမွန္ကို သိျမင္ဘို႔ရာ- ေလာကပတ္၀န္းက်င္ကိုပဲ အျမင္မွန္ (အာရ္ဗီလို အိုင္းႏုယကီးမ္) နဲ႔ ၾကည့္တတ္ဘို႔ လိုပါတယ္။ ဒီလိုၾကည့္တတ္ဘို႔ အတြက္ ပညာကိုရွာပါ။ စာေပၾသဇာေလာင္းရိပ္ကို ေရွာင္ပါ။ တနည္းအားျဖင့္ ေအ့လ္ေမ့ယကီးမ္လို႔ေခၚတဲ့ ပညာမွန္ကို ရွာတတ္ဘို႔ လိုပါတယ္။ လူသားေတြဟာ- ပတ္၀န္း က်င္ မိႈင္းႀကီးေအာက္မွာ မိမိကိုယ္မိမိ မိႈင္းမိေနမွန္းမသိဘဲ မိမိရဲ႕ မိႈင္းမိအသိကို အမွန္လို႔ျမင္ၿပီး- အဲ့ဒီ ထင္ ေယာင္ထင္မွား အမွန္ကို- အမွန္စင္စစ္ ျဖစ္တယ္ဆိုတဲ့ သက္ေသျဖစ္ေစအံငွာ- ပံုတိုပတ္စမ်ိဳးစံုကို ၾကားညႇပ္- ေနာက္ဆံုး ဘုရားနာမည္ကို အလြဲသံုးစားလုပ္ ထပ္ဆင့္မိႈင္းတိုက္တဲ့ စာေပေပါင္းမ်ားစြာကို ေရးသားၾကတယ္။ စာအုပ္ေတြျပဳစုၾကတယ္။ စာသင္ယူသူ ေက်ာင္းသားမ်ားအတြက္ ျပဌာန္း သင္ၾကားၾကတယ္။ အခုေခတ္မွာ ဆိုရင္ သိပၸံပညာကိုေတာင္ အလြဲသံုးစားလုပ္ၿပီး- မိမိလိုခ်င္ရာ သီအိုရီတစ္ပိုင္း တစ္စေလးကို ဆြဲထုတ္လွ်က္ မိမိရဲ႕ျပဌာန္းခ်က္ထဲမွာ အစာသြပ္ ျပဌာန္းတာေတြေတာင္ ရွိတတ္တယ္။ ဒါေၾကာင့္ စာသင္ယူရင္လည္း- ဒီစာ-ဟာ ယုတၱိရွိ၏၊ မရွိ၏။ ေလာကဓမၼႏွင့္ ကိုက္ညီ၏ မကိုက္ညီ၏ဆိုတဲ့ စံေပတံ၊ မိမိကိုယ္မိမိ ကာကြယ္ေရး လက္နက္ကို မိမိထံမွာ တတ္ဆင္ထားဘို႔ လိုတယ္။ အဲဒီေတာ့မွ ေအ့လ္ေမ့ယကီးမ္ လို႔ေခၚတဲ့ ပညာမွန္ကို ရႏိုင္ မွာျဖစ္တယ္။ အထူးသျဖင့္ ဘာသာေရးစာေပမ်ား ျပဌာန္းတဲ့ ဘာသာေရးစာသင္ေက်ာင္းေတြ၊ ဘာသာေရး စာေပေတြကို၊ ဘာသာတစ္ခုမွာ အစြဲမကုန္တဲ့ သိပၸံပညာရွင္၊ စာေပပညာရွင္မ်ား ေရးသားတဲ့ စာေပေတြကို ဖတ္ရႈေလ့လာရင္ ယုတၱိေဗဒလက္နက္ကို မတတ္ဆင္ထားႏိုင္သူ အတြက္၊ အႏၱရာယ္ရွိပါတယ္။ အဲ့ဒီ ယုတၱိမဲ့ စာေပေတြရဲ႕အာဏာသက္မႈ၊ ၾသဇာသက္မႈအား မိမိဆိုတဲ့လူသားကို ျမႇဴဆြယ္ႏိုင္တယ္။ ေနာက္ဆံုး မိမိရဲ႕ အသိ တစ္ခုလံုးကိုပါ- က်ဴးေက်ာ္သိမ္းပိုက္လိုက္ႏိုင္တယ္။ ရွင္းလင္းေအာင္ေျပာရရင္- မိမိကို ယုတၱိမဲ့ အယူအဆေတြ က ကိုလုိနီျပဳလုိက္မွာ ေသခ်ာပါတယ္။

မိမိကုိယ္ကို ႏွစ္ကိုယ္ခြဲတတ္ေအာင္က်င့္ပါ---ဒီအခ်က္က မိမိကိုယ္မိမိ ေတာ္လွန္ေရးလုပ္မယ့္ အတြက္ ေလ့က်င့္ေရးကြင္း ျဖစ္ပါတယ္။ လူသားဟာ- ပကတိၿငိမ္းခ်မ္းမႈကို ရယူႏိုင္ဘို႔၊ ဆြတ္ခူးႏိုင္ဘို႔အတြက္ ေတာ ထြက္ တရားက်င့္ေနရမယ့္ ေခတ္ကုန္သြားပါၿပီ။- ကမၻာေပၚမွာ ပကတိၿငိမ္းခ်မ္းမႈကို လက္ေတြ႔ ဦးေဆာင္ က်င့္ ႀကံျပသြားတဲ့ ဉာဏ္စဥ္ဆာင္အေပါင္းဟာလည္း- အစဥ္အလာအတိုင္း ေတာထြက္တရားက်င့္တဲ့ နည္းကို သံုးခဲ့တာပဲ။ ေနာက္ဆံုးေတာ့ မိရိုးဖလာ အစဥ္အလာကို ပစ္ပါယ္မွ ဉာဏ္စဥ္ပိုမိုျမင့္မားႏိုင္တယ္- မိရိုးဖလာ အစဥ္အလာဟာ ေတာထဲမွ (လူသူ မရွိရာ မရပ္မွာ) မရွိဘူး။ လူေတြထဲမွာ- လူ႔ပတ္၀န္းက်င္မွာပဲ ရွိတယ္ဆို တာကို သိလာေတာ့- လူေတြၾကားထဲကို ျပန္ေရာက္လာတာပဲ မဟုတ္လား။

လူေတြနဲ႔ ပတ္၀န္းက်င္ကို တည္မွီေနရတဲ့- လူသားျဖစ္တဲ့ မိမိဟာ- မိမိကိုယ္မိမိ ႏွစ္ကိုယ္ခြဲလိုက္ပါ။ ခြဲႏိုင္ ေအာင္ ႀကိဳးစားပါ။ ဆိုလိုတာက- မိမိရဲ႕ အသိကို မိမိကိုယ္ရဲ႕ အျပင္ကို ဆြဲထုတ္လိုက္ၿပီး- အျပင္ကို ဆြဲထုတ္ ထားတဲ့ အသိနဲ႔ မိမိကုိယ္ကိုမိမိ ေဘာ္လံုးပြဲၾကည့္သလို အျပင္က ျပန္ၾကည့္ပါ။ `ငါဘာလုပ္ခဲ့သလဲ၊ ဘာေတြ ေျပာခဲ့သလဲ´လို႔ ျပန္သံုးသပ္ျခင္းမ်ိဳး မဟုတ္ေသးဘူး၊ ျပန္သံုးသပ္ျခင္းနဲ႔ ႏွစ္ကိုယ္ခြဲျခင္းက ဆင္တူရိုးမွား ျဖစ္ေပ မယ့္- ႏွစ္ကိုယ္ခြဲျခင္းက ပိုၿပီး အဆင့္ျမင့္ပါတယ္။ `ငါ-´ဆိုတဲ့ အေကာင္ ဘာလုပ္လုပ္- လုပ္ခ်င္ရာလုပ္ေနပါ ေစ- ပကတိအတိုင္း လႊတ္ထားၿပီး အျပင္က ထိုင္ၾကည့္ျခင္းမ်ိဳး- အေပၚက စီးၾကည့္ျခင္းမ်ိဳး- ေက်ာင္းဆရာ တစ္ဦးက- တပည့္ကို ၾကည့္ျခင္းမ်ိဳး ျဖစ္ေအာင္ေလ့က်င့္လိုက္ပါ။

ၿပီးေတာ့မွ- အဲ့ဒီ `ငါ´ဟာ ယုတၱိမဲ့ အယူအဆမ်ားရဲ႕ သားေကာင္လား၊ ယုတၱိမဲ့ အယူအဆမ်ားထဲမွ ေထာင္က် ေနရတဲ့ အက်ဥ္းသားလား၊ ယုတၱိမဲ့ နယ္ခ်ဲ႔မ်ားရဲ႕ေအာက္က ကိုလုိနီ ေက်းကၽြန္ဘ၀လား- ဆိုတာကို ျမင္တတ္ ေအာင္ ဆက္ၾကည့္ပါ။ တကယ္လို႔ ယုတၱိမဲ့-သစၥာမွားမွာ က်င္လည္ေနတဲ့ `ငါ´ ကို အျပင္က `ငါ´က ကယ္ ထုတ္ဘို႔ ႀကိဳးစားပါ။ ဒါေပမယ့္- အျပင္ကိုထြက္ေနတဲ့ `ငါ´ က စာေပၾသဇာေလာင္းရိပ္ကင္းၿပီး- ပတ္၀န္းက်င္ ထုက ပါလာတဲ့ အစြဲကို ျဖဳတ္ထားဘို႔ေတာ့ လိုတယ္။ ဒီလိုမွ မဟုတ္ရင္- ပတ္၀န္းက်င္ထဲက `ငါ´ နဲ႔- အျပင္ကို ဆြဲထုတ္ထားတဲ့ `ငါ´ ႏွစ္ကိုယ္ဟာ- ႏွစ္ကိုယ့္တစ္စိတ္ျဖစ္ေနၿပီး- အိုးရြဲ႔ကို စေလာင္းရြဲ႔နဲ႔ အံ၀င္ဂြင္က်ျဖစ္ေအာင္ လိုက္ဖံုးေနလိမ့္မယ္။ ႏွစ္ကိုယ့္တစ္စိတ္ ျဖစ္ျခင္းထက္- တစ္ကိုယ့္ ႏွစ္စိတ္ျဖစ္ေအာင္ ႏွစ္ကိုယ္ခြဲႏိုင္ဘို႔ လိုပါ တယ္။ အဲ့ဒီေတာ့မွ ပတ္၀န္းက်င္ဆိုတဲ့ ေဘာ္လံုးကြင္ထဲမွာ- ၀င္ေရာက္ စကားေနတဲ့ `ငါ´ ကို အျပင္က `ငါ´ က အေ၀းထိန္းနဲ႔ လိုသလို ကစားေပးလိမ့္မယ္။ ဒီအဆင့္မွာ လူဟာ မိမိကိုယ္မိမိလူစင္စစ္ျဖစ္ျခင္း၊ သို႔မဟုတ္ လူ႔ဂုဏ္ရည္ႏွင့္ ညီေသာ `လူ´ ျဖစ္ျခင္းဆိုတဲ့ ခရီးလမ္းေပၚကို စတင္ေျခခ်ျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါကို ကုရ္အံ က်မ္းေတာ္က ေဆြရြာတြလ္မုစ္တက္ကီမ္း- ပကတိေျဖာင့္မွန္ေသာလမ္းစဥ္လို႔ ဆိုပါတယ္။
ဒီအဆင့္ကိုေရာက္လာရင္ အလြန္အင္မတန္ သတၱိေမြးရပါေတာ့မယ္။ အဲ့ဒီ အဆင့္ဟာ ေအ့လ္ေမ့ယကီးမ္ ပညာမွန္အသိနဲ႔ မိမိကိုယ္မိမိ စတည္ပ်ိဳးေထာင္တဲ့ အဆင့္ကို ေရာက္ပါေတာ့တယ္။ မိမိကိုယ္ မိမိသာ ေတာ္ လွန္တဲ့ စိတ္ဓါတ္ေတာ္လွန္ေရး ျဖစ္ေပမယ့္- မိမိရဲ႕ အမွန္ကို တည္ေဆာက္ျခင္း ပ်ိဳးပင္ဟာ အပင္ေပါက္ၿပီး- ျမင့္တက္လာေလေလ- ပတ္၀န္းက်င္ ပေရာဂႀကီးရဲ႕ ေလဒဏ္-မိုးဒဏ္ မုန္တိုင္းဒဏ္ကို ခံရေလေလ ျဖစ္လာပါ ေတာ့မယ္။

အဲ့ဒီအဆင့္မွာ မေဖါက္ျပန္တဲ့- ခိုင္မာတဲ့ သတၱိကို ေမြးရမယ္။ လူစင္စစ္ ျဖစ္ျခင္း သို႔မဟုတ္ လူ႔ဂုဏ္ရည္ႏွင့္ ညီ ေသာ လူျဖစ္ျခင္းဆိုတဲ့ ပန္းတိုင္ဆီသို႔ ခရီးကို စတင္ေျခခ်ၿပီဆိုလို႔ ခရီးဆံုး ပန္းတိုင္ကို ေရာက္ၿပီလို႔ မွတ္ယူ မိျခင္း လံုး၀ မျဖစ္မိေစဘို႔ အေရးႀကီးပါတယ္။

ခရီးအစက-- ပန္းတိုင္ထိ ခရီးသည္ေတြထဲမွာ- တက္ဆင္း မွတ္တိုင္ေတြက ရွိေနေသးတယ္။

(၁) စီးပြား လာဘ္လာဘ မွတ္တိုင္
(၂) ဂုဏ္ပကာသန မွတ္တိုင္
(၃) ၾသဇာအာဏာ မွတ္တိုင္

စသည့္ျဖင့္ ႀကီးမားစြာ ဆြဲေဆာင္ႏိုင္အား ရွိတဲ့ ေလာကီမွတ္တိုင္ႀကီးေတြက ခရီးသည္ေတြကို ခရီးလမ္းေပၚက အတင္းဆြဲခ်သလို ဖိတ္ေဖၚေနျခင္းေတြ ရွိတယ္။- ေနာက္ဆံုး ခရီးသည္က စိတ္ဓါတ္ခိုင္မာစြာနဲ႔ မဆင္းဘဲ တင္း ခံေနရင္ေတာင္- အဲ့ဒီမွတ္တိုင္ေတြက ေရေလး တစ္ခြက္ေလာက္ တိုက္လိုက္တာမ်ိဳး (အဆိပ္သြင္းလိုက္တာ မ်ိဳး) ေတြ ရွိတတ္ပါတယ္။ ဆိုလိုတာက အမွန္တရားကို သိေနတဲ့ မ်ားစြာေသာ လူသားေတြဟာ- အမွန္တရား ကို သိတာမွန္ႏိုင္ေပမယ့္ အဲ့ဒီ အမွန္တရားမွာ- တစ္စိုက္မတ္မတ္ စေတးေပးဆပ္ မရပ္တည္ႏိုင္ၾကဘူး။ အခြင့္ အေရး ရမယ္ထင္ရင္ ႀကံဳရာမွတ္တိုင္ ဆင္းလိုက္ၾကေတာ့တယ္။ ဘာေၾကာင့္လဲ ဆိုေတာ့- ေရွ႔ဆက္ရမယ့္ အမွန္တရား ေလာကယုတၱိေဗဒ မွတ္တိုင္ကို- မိမိဖာသာ မိမိေလွ်ာက္လွမ္းေနလို႔- ဘယ္သူ႔ကိုမွ မထိခိုက္ေပ မယ့္၊ မိမိကိုေတာ့ အႀကီးအက်ယ္ ပင္ပန္းေစမႈ ရွိေနတယ္။

ပတ္၀န္းက်င္က ပစ္ခတ္တဲ့ လက္ႏွက္ မ်ိဳးစံုဟာ မိမိကို ဦးမတည္ဘဲ- သူ႔ဟာသူ ပစ္ခတ္ေနေပမယ့္၊ မိမိက ေတာ့- မိမိကိုယ္ပစ္ခတ္ေနတယ္လို႔ ခံစားရတတ္တယ္။

ဒီအဆင့္မွာ- မိမိအရိုးစြဲ ယံုၾကည္ခဲ့တဲ့ ၾကားဘူးနား၀ ဘာသာတရားရဲ႔ စကားစဥ္တြကို ေရဆန္ကူးရမယ့္ကိန္း ဆိုက္လာ
ၿပီေလ။ ဥပမာ- ေလာကယုတၱိေဗဒ အရ ေၾကာင္မႀကီး တစ္ေကာင္က- ၾကက္ဥ မဥ ႏိုင္ေပမယ့္၊ မိမိယံုၾကည္တဲ့ ဘုရားရွင္ဆိုတာ- အင္မတန္ တန္ခိုးႀကီးတယ္၊ အရာရာကို ဥံဳဖြ- ျဖစ္ေစဆိုၿပီး လုပ္ႏိုင္တယ္။ အဲ့ဒီ ဘုရားရွင္က ေၾကာင္မႀကီး တစ္ေကာင္ကို ၾကက္ဥ-ဥေစဆိုရင္ မဥႏိုင္ဘူးဆိုတာ မျဖစ္ႏိုင္ဘူးစတဲ့၊ ေလာကဓမၼလမ္းေၾကာင္း က ေဖါက္ျပန္ေရးမူေတြကို စဥ္းစားလာတယ္။ ေဖါက္ျပန္ေရးမူနဲ႔ ေရးသားထားတဲ့ စာေပေတြ၊ ေျပာဆိုတဲ့ အဆို အမိန္႔ေတြဘက္ကို တိမ္းပါးလာတယ္။ ၿပီးေတာ ့ သူျမင္ခ့ဲတဲ့ အျမင္မွန္ အိုင္းႏုယကီမ္း၊ အသိမွန္ ေအ့လ္ေမ့ယ ကီမ္း ေတြကို စေတးလိုက္ၿပီး၊ မိရိုးဖလာ ပတ္၀န္းက်င္ကိုပဲ ဟက္ကုယကီမ္း ပကတိအမွန္ (ပရမတၳသစၥာ) ျဖစ္တယ္လို႔ ထင္မွတ္သြားတတ္ပါတယ္။

က်မ္းျမတ္ကုရ္အံမွာေတာ့- ေဆြရြာတြလ္တက္ကီမ္း ပကတိေျဖာင့္မွန္ေသာ လမ္းစဥ္က တိမ္းေခ်ာ္သြားသူေတြ ကို ႆြာြာလီန္း မ်ားျဖစ္တယ္လို႔ သုံးပါတယ္။ (၁း၅-၇) ရူပေဗဒ သေဘာတရား အရ သူတို႔ဟာ အလုပ္ၿပီး ေျမာက္ေအာင္ မလုပ္ေဆာင္သြားလို႔- သူတို႔ရဲ႕ အဆင့္ဟာ အခားသူေတြနဲ႔ ထူးမျခားနားပါဘူး။

ပကတိ အမွန္တရားဆိုတဲ့ ခရီးကို ေရာက္လာရင္- ဆရာစဥ္၊ ပတ္၀န္းက်င္ႀကီးက ေျပာေနတဲ့ အယူေတြမွာ ဘုရားနာမည္ကို သံုးၿပီး ေျပာဆိုပါေစ-၊ ယုတၱိမဲ့တာေတြကို `ဒါေတာ့ ဘုရားက ေျပာမွာ မဟုတ္ဘူး။ ဘုရား ဆိုတာ လူသားကို ဘယ္တံုးက လိမ္ညာလွည့္ပတ္-၊ ဟိုတစ္မ်ိဳး ဒီတစ္မ်ိဳး ေျပာမွာ မဟုတ္ဘူး၊ ပံုျပင္ဆန္ဆန္ ဒ႑ာရီေတြ ေျပာမွာမဟုတ္ဘူး၊ ေခတ္ေနာက္က်သြားေစမယ့္ စကားေတြကို ေျပာမွာမဟုတ္ဘူး၊ ေလာကဓမၼကို ျပဌာန္းတဲ့ ဘုရားဟာ- သူျပဌာန္းထားတဲ့ ဥပေဒကို သူကိုယ္ခ်ိဳးေဖါက္မွာ မဟုတ္ဘူး-´လို႔ ရဲရဲတင္းတင္း ျပတ္ ျပတ္သားသား သတၱိနဲ႔ ရင္ဆိုင္ရဲရပါေတာ့မယ္။ ျပတ္သားၿပီးေဖါက္ျပန္မႈ ကင္းမဲ့တဲ့သတၱိမ်ိဳးလည္း ေမြးရပါေတာ့ မယ္။

ဒါေၾကာင့္ ေဆြရြာသြလ္မုစ္တက္ကီမ္း ပကတိေျဖာင့္မွန္ေသာ လမ္းစဥ္ကို ေလွ်ာက္လွမ္းႏိုင္သူေတြဟာ-(၁) သဗၺညဳတေရႊဥာဏ္ေတာ္ခ်ီးျမႇင့္ခံရေသာ သတင္းေတာ္ေဆာင္မ်ား၊ (၂) သမာဓိ ခိုင္မာေသာ ေျဖာင့္မတ္သူမ်ား၊ (၃) သစၥာဓမၼ၌ ေပးဆက္သက္ေသတည္သူမ်ား၊ (၄) မိမိကိုယ္ကို မိမိ ေကာင္းမႈသို႔ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲသူမ်ားသာ ျဖစ္တယ္လို႔ ကုရ္အံက်မ္းေတာ္ရဲ႕ (၄း၆၉) မွာ ဆိုထားပါတယ္။ တနည္းအားျဖင့္ လူသားဟာ အထက္ပါ ေလး ခ်က္ထဲက တစ္ခ်က္နဲ႔ ျပည့္စံုရင္ ပကတိ ေျဖာင့္မွန္ေသာ လမ္းစဥ္ရဲ႕ ပန္းတိုင္ကို ဆိုက္ေရာက္ရမွာ ေသခ်ာ ေပါက္ ျဖစ္ပါတယ္။

တကယ္ေတာ-့ ေဆြရြာသြလ္မုစ္တက္ကီမ္း- ပကတိေျဖာင့္မွန္ေသာ လမ္းစဥ္ဟာ ခရီးမွာ ခရီးသည္ေကာင္း တစ္ဦး ျဖစ္ဘို႔ ဆိုတာ လြယ္မေယာင္နဲ႔ ခက္တယ္လို႔ မထင္မွတ္အပ္ေပဘူး။ ခက္မေယာင္နဲ႔ လြယ္ကူတဲ့ လမ္းစဥ္သာ ျဖစ္ပါတယ္။

အစၥလာမ္က ၫႊန္ျပသြန္သင္တဲ့ ၿငိမ္းခ်မ္းမႈ ဆီသို႔ ခရီးဟာ- ေက်ာင္းတက္ပညာသင္ေနရင္း၊ မိမိအတြက္ တတ္ ကၽြမ္းတဲ့ပညာနဲ႔ သက္ေမြး၀မ္းေက်ာင္းျပဳေနရင္း၊ တံငါလုပ္ရင္း၊ လယ္ထြန္ရင္း--ဘယ္အေျခအေနမွာ ျဖစ္ျဖစ္ မေဖါက္ျပန္တဲ့ အေျခခံယုတၱိေဗဒကို လက္ကိုင္ထားႏိုင္သူ အတြက္၊ လက္ကိုင္ထားရဲသူအတြက္ ေမွ်ာ္လင့္ သည္ ျဖစ္ေစ၊ မေမွ်ာ္လင့္သည္ျဖစ္ေစ ေရာက္ကို ေရာက္သြားတဲ့ ခရီးတစ္ခုသာ ျဖစ္ပါတယ္။

ဒါေပမယ့္- ေဆာင္ရန္ေရွာင္ရန္ေတြေတာ့ ရွိေနေသးတယ္။

ေဆာင္ရန္ကေတာ့- ေဖါက္ျပန္ျခင္းကင္းတဲ့ အေျခခံ ရိုးရိုးရွင္းရွင္း ယုတၱိေဗဒ ေပတံကို လက္ကိုင္ထားပါ။-
မိမိကိုယ္မိမိ ယုတၱိေဗဒ စံခ်ိန္ေအာက္မွာ သက္ေတာင့္ သက္သာ ေနပါ။
ေရွာင္ရန္ကေတာ့- ယုတၱိမဲ့ေနတဲ့ ပတ္၀န္းက်င္မ်ားကို ေရွာင္ပါ။ မျငင္းခံုပါနဲ႔၊ မပတ္သက္ပါနဲ႔၊ ယုတၱိမဲ့ ကမၻာကို မိမိနဲ႔ မသက္ဆိုင္သလို ဥပကၡာျပဳထားပါ။ မိမိဟာ ၿငိမ္းခ်မ္းမႈနဲ႔ တစ္သားတည္း မျဖစ္မွီ- တနည္းအားျဖင့္ ႏုနယ္ စဥ္မွာ ယုတၱိမဲ့ကမၻာႀကီးကို ျငင္းခံုမိရင္၊ ပတ္သက္မိရင္- စိတ္ မခ်မ္းစရာေတြ- ၀င္ေရာက္လာႏိုင္တယ္။ မိမိ ဘက္က အလြန္မွန္ေနၿပီး- အတိုက္အခံဘက္က မွားေနတာကို ေတြ႔ေလ- မဟုတ္မခံ စိတ္ေတြ ေပၚလာႏိုင္တဲ့ ကာလ ျဖစ္တယ္-ဆိုတာကို သတိထားဘို႔ လိုပါတယ္။

တစ္ေျဖးေျဖး- မိမိဟာ ၿငိမ္းခ်မ္းမႈနဲ႔ တစ္သားတည္း ျဖစ္သြားခ်ိန္မွာ- ေဆာင္ရန္ ေရွာင္ရန္ေတြ ေပ်ာက္သြား လိမ့္မယ္။ တနည္းအားျဖင့္ ေဆာင္ရမယ္ ေရွာင္ရမယ္ဆိုတဲ့ အဆင့္ေတြ ေက်ာ္လြန္သြားလိမ့္မယ္။ အဲ့ဒီ အခ်ိန္ မွာ မိမိဟာ ယုတိၱေဗဒ နဲ႔ တစ္သားတည္း က်သြားေပၿပီ။ တနည္းအားျဖင့္ ေဖါက္ျပန္မႈကင္းမဲ့တဲ့ သစၥာတရားနဲ႔ တစ္သားတည္းျဖစ္သြားေလၿပီ။ အဲ့ဒီအခ်ိန္ကို ေရာက္ေတာ့မွ- အျခားေသာ သူမ်ားအတြက္ ၿငိမ္းခ်မ္းမႈ အမွန္ကို ျပေပးလိုက္ပါ။- ဒီလို အခ်ိန္မ်ိဳးမွာ မိမိဟာ ရင့္က်က္ေနၿပီျဖစ္လို႔- ယုတၱိမဲ့ ကမၻာႀကီးက မိမိကိုယ္ ထိပ္တိုက္ တိုးလာရင္ေတာင္- အလင္းေရာင္ကို အေမွာင္ထုက ၀င္ေဆာင့္သလို- အေမွာင္ထုသည္သာ အလင္းေရွ႔မွာ ဦးက်ိဳးက်သြားပါလိမ့္မယ္။ အဲ့ဒီအတြက္လည္း- ရင့္က်က္ၿပီးသား ၿငိမ္းခ်မ္းမႈရၿပီးသားျဖစ္တဲ့ မိမိမွာ- ေမာ္ႂကြား ျခင္း၊ ဦးက်ိဳးသြားတဲ့ အေမွာင္ထု အေပၚ ၀ံ့ႂကြားဂုဏ္ေဖၚလိုျခင္း ကင္းမဲ့လွ်က္ သူတို႔ေတြ အလင္းရသြားေလၿပီ ဆိုတဲ့ သန္႔ရွင္းတဲ့ ၿငိမ္းခ်မ္းမႈ ပီတိရသသည္သာ ျဖစ္ေပၚလာလိမ့္မယ္။- ဒီလို စိတ္မ်ိဳးကို ေဖၚျပၿပီးသား အတိုင္း နာဖ့္ေဆ့မုတြမာအီနာဟ္ လို႔ ေခၚပါတယ္။


ၿငိမ္းခ်မ္းေရးဆီသို႔ (၂) အား ဆက္ဖတ္ရန္ ကလစ္ႏွိပ္ပါ....

No comments:

Post a Comment

မိတ္ေဆြတို႔၏ ေရးသားခ်က္မ်ားသည္ မိတ္ေဆြတို႔၏ အဆင့္အတန္းႏွင့္ ယံုၾကည္ကိုးကြယ္မႈကို ေဖာ္ျပေနတယ္ဆိုတာ သတိခ်ပ္ေစလိုပါတယ္... (အဆင့္အတန္းမရိွသည့္ ေရးသားခ်က္မ်ားကို ျပန္လည္ ေျဖရွင္းမည္ မဟုတ္ပါ...)