သာသနာေတာ္ ေစာင့္ထိန္းမႈႏွင့္ ရုပ္ပြား ဆင္းတု သမိုင္း
ရုပ္ပြားဆင္းတု
တည္ထားကိုးကြယ္ျခင္း အတတ္သုခမသည္ အိႏၵိယတိုက္ႀကီး တစ္ခုလံုးနီးပါးတြင္ ထုႏွင့္ ထည္
ႏွင့္ လြမ္းမိုး ထားေသာ္လည္း- ကိုယ္ေတာ္ေဂါတမ၏ ေနာက္လိုက္ လက္ရင္းတပည့္
သံဃာေတာ္ႀကီးမ်ားသည္ ကား ကိုယ္ေတာ္ သြန္သင္ခဲ့ သည့္ ထိုအမႈကို ျပဳက်င့္ျခင္းေၾကာင့္
ဒုကၡခပ္သိမ္းမွ မလြတ္ကင္းႏိုင္ရာ ဟူသည့္ အ ခ်က္အား ဘီစီ ၆၀၀
နီးပါးမွ ေအဒီ ၅၀၀ နီးပါး (ႏွစ္တစ္ေထာင္မွ်) ေစာင့္ထိန္းထားႏိုင္ခဲ့သည္။
အိႏၵိယ
ေရွးေဟာင္းသုေတသန အဖြဲ႔မွ တူးေဖၚေတြ႔ရွိခ်က္မ်ားအရ- ဗုဒၶသာသနာ ေရွးဦး
ပန္းပု-ပန္းခ်ီဆရာႀကီး မ်ားကိုယ္တိုင္က- ကိုယ္ေတာ္ေဂါတမ၏ ရုပ္ပြားဆင္းတုအား
ထုဆစ္ျခင္းမွ အထူးေရွာင္ၾကဥ္ခဲ့ေၾကာင္း ေတြ႔ရ ေတာ့သည္။ ဥပမာအားျဖင့္
ကိုယ္ေတာ္ေဂါတမ၏ ငယ္ဘ၀- သိဒၶထမင္းသား ေတာထြက္ခန္းကိုပင္–၊ မင္းသား ေတာထြက္စဥ္-
စီးသြားေသာ ျမင္း၏ေျခသံ အား နန္းတြင္းသူ၊ နန္းတြင္းသားမ်ား အသံမၾကားရေစရန္ ျမင္းအား
နတ္ေဒ၀တာမ်ားမွ ပင့္မေနဟန္ ရုပ္ႂကြမ်ား၌ မင္းသားသိဒၶထ ၏ ရုပ္ပံုရုပ္ႂကြ မပါ၀င္ေခ်။
ဗုဒၶေဒသနာေတာ္အား
သာသနာျပဳ ျဖန္႔ခ်ီခဲ့သည့္ ေမာရိယအင္ပါယာျပည့္ရွင္ အာေသာကမင္းႀကီး လက္ထက္ တြင္လည္း
ဗုဒၶရုပ္ ပြားဟူ၍ ထုဆစ္ခဲ့ေၾကာင္း မေတြ႔ရေပ။
အမွန္ေသာ္
ဗုဒၶရုပ္ပြားေတာ္ဟူ၍ ကင္ပြန္းတပ္ ထုဆစ္လိုက္ေသာ လက္သည္မ်ားမွာ ေရာမသားတို႔သာ ျဖစ္
ေတာ့သည္။ ေအဒီ ၅ ရာစု၊ ကနစ္သွ်မင္းလက္၌ ဂရိေက်ာက္ဆစ္သမားတို႔က ဂႏၶရ (အာဖဂန္) နယ္၌
ဂရိတို႔၏ ျမတ္ႏိုးကိုးကြယ္ေသာ အပိုလိုနတ္ဘုရား ၏ ပံုကိုယူလွ်က္ ထိုပံုတြင္မွ
ဗုဒၶဘာသာမွ ဆရာစဥ္ေဟာေျပာသည့္ မ ဟာပုရိသ ေယက်္ားျမတ္ အဂၤါ ၃၂ ပါးႏွင့္ ညီၫြတ္ေလဟန္
မြမ္းမံလွ်က္ ႏွတ္ခမ္းထူထူ၊ ႏွဖူးေမာက္ေမာက္ သကၤန္းထူထူ- ထုဆစ္လွ်က္
ဗုဒၶဆင္းတုေတာ္ဟု ဂုဏ္နာမ တပ္ေပး လိုက္ေလေတာ့သည္။
တဖန္
မထုရာ ေဒသတြင္လည္း ယကၡနတ္ဘုရား ထုလုပ္နည္းကို နမူနာျပဳလွ်က္ အသားေတာ္တြင္ ေရစြတ္၍
သကၤန္း ကပ္ေနေသာ ပံုစံျဖင့္ ထုဆစ္လိုက္ေတာ့သည္။ ထိုသို႔ နမူနာျပဳလုိက္ေသာ
အပိုလိုနတ္ဘုရားပံုႏွင့္ ယကၡနတ္ဘုရားပံုတို႔မွာ ကိုယ္ေတာ္ေဂါတမ၏ ပံုမ်ားမဟုတ္ေခ်။
ကိုယ္ေတာ္ေဂါတမ မတိုင္မွီမွ ကိုယ္ေတာ္ ကိုယ္ေတာ္ ေတာ္လွန္ပါယ္သတ္ခဲ့သည့္
အယူ၀ါဒမ်ားမွ ပံုမ်ားသာ ျဖစ္ေတာ့သည္။
ထို႔ထက္ပို၍
ကေမာက္ကမျဖစ္သည္က မကိုဋ္ေဆာင္းရုပ္ထုမ်ားပင္ ျဖစ္ေတာ့သည္။ မကိုဋ္ေဆာင္း ရုပ္ထု ဆိုသည္မွာ ဆင္းတုေတာ္၏ ဦးေခါင္း၌ ရွင္ဘုရင္တို႔၏ အေဆာင္းေတာ္ကို မကိုဋ္သရဖူကို
ေဆာင္းထားသည့္ ဟန္ ျဖင့္ (ဥပမာ မဟာျမတ္မုနိ ကဲ့သို႔) ဆင္းတုေတာ္မ်ားျဖစ္၍-
ဗုဒၶဘာသာမင္းဆက္တစ္ပါး နန္းတက္လာေလ တိုင္း - မိမိသည္ ဘာသာသာသနာ တရားဓမၼႏွင့္
မင္းလုပ္အုပ္ခ်ဳပ္ပါမည္ဟု ကတိျပဳလွ်က္ ထိုမင္း၏ ရုပ္ဆင္း အဂၤါ မ်က္ႏွာဟန္ျဖင့္
ဦးေခါင္းတြင္ မကိုဋ္ေဆာင္းလွ်က္ ထုပ္လုပ္ျခင္း မ်ား ျဖစ္ေတာ့သည္။ မဟာျမတ္မုနိ
ဆင္းတု ေတာ္သည္ပင္ ရခိုင္ဘုရင္ စႁႏၵရိယ၏ ပံုျဖစ္သည္ဟု သမိုင္းတြင္
ဆိုစမွတ္ရွိေပသည္။
အထက္ေဖၚျပပါ
သမိုင္းေၾကာင္းမ်ားအား ၁၉၉၃ ခု ဒီဇင္ဘာလ၊ ၁၉၉၄ ခု ဇႏၷ၀ါရီလထုတ္ ျမတ္မဂၤလာမဂၢဇင္း
မ်ားတြင္ ဆရာ တိုက္စိုးမွလည္း ဗုဒၶရုပ္ပြားဟူေသာ ေခါင္းစဥ္ျဖင့္ ခန္းဆက္
ေရးသားခဲ့သည္။ ရုပ္ပြားဆင္းတုႏွင့္
စပ္လွ်ဥ္း၍ အားသန္သူမ်ား ဘက္မွလည္း စကားစဥ္တစ္ခုရွိေနေလသည္။ ၎မွာ– တစ္ခါ ေသာ္-
ကိုယ္ေတာ္ေဂါတမသည္ သုတိသာ နတ္ျပည္ရွိ မယ္ေတာ္ မိနတ္သားအား တရားေဟာရန္ ႂကြသြားစဥ္
ပေသနဒီေကာသလ မင္းႀကီးက ကိုယ္ေတာ္အား သတိရတသလွ်က္ စႏၵကူးသစ္ သားျဖင့္ ကိုယ္ေတာ္၏
ရုပ္ ဆင္းသ႑ာန္ ဆင္းတုထုပ္လုပ္ကိုးကြယ္ခဲ့၏။ ကိုယ္ေတာ္ ေလာကသို႔ ျပန္ႂကြလာစဥ္
ထိုစႏၵကူးဆင္းတု မွ မတ္ တပ္ရပ္လွ်က္ ကိုယ္ေတာ္အား ဂါ၀ရျပဳေသာ္- ကိုယ္ေတာ္က
”အသင္ရုပ္ပြား- ေနၿမဲအတိုင္းေနေလ့၊ ငါမရွိသည့္ေနာက္ ေနာင္လာေနာက္သားမ်ား အတြက္
အသင္သည္ ငါ၏ကိုယ္ပြား ကိုယ္စား ျဖစ္လိမ့္မည္၊” ဟု မိန္႔ဆို၏၊ သို႔ျဖင့္ ယခုေခတ္
ဆင္းတုမ်ားသည္ ထိုရုပ္ပြားေတာ္အား နမူနာယူလွ်က္ ထုဆစ္ျခင္းမ်ား ျဖစ္ေတာ့၏ ဟူလို။
ထိုစကားစဥ္ႏွင့္
ပတ္သက္၍ သမႏၱဳစကၡဳဒီပနီက်မ္းတြင္- မုံေရြးဆရာေတာ္ ရွင္အာဒိစၥရံသီ (၁၇၆၆-၁၈၃၄) က
”ထိုစကားစဥ္သည္ ယြန္းတို႔ျပည္မွ ျဖစ္ေသာ ၀ဋ္ဒင္ကုလိရာဇ ျပဇတ္မွ ျဖစ္၍-
ပိဋကတ္ေတာ္တြင္၎၊ ၅၅၀ နိ ပါတ္ေတာ္တြင္၎ မပါ၀င္၊ သံဃာယ နာက်မ္းမ်ားတြင္
မပါ၀င္ေသာေၾကာင့္ ပညာရွိတို႔ အျမတ္တႏိုးမျပဳကုန္ဟု လိမၼာပါးနပ္စြာ ပါယ္ခ်ထားေပသည္။
ရုပ္ပြားဆင္းတုကိုးကြယ္ျခင္းအား
အားမေပးေသာ ျမန္မာဗုဒၶဘာသာဂိုဏ္းမ်ား တစ္ခ်ဳိ႔ရွိေသာ္လည္း ယခုအခါ အေၾကာင္း အမ်ိဳး မ်ိဳးေၾကာင့္
ငုပ္လွ်ိဳးလွ်က္ ရွိေနေပသည္။ သို႔ေသာ္ လံုး၀ ေပ်ာက္ကြယ္သြားျခင္း မရွိေခ်။ ထို ဂိုဏ္းမ်ားအနက္
စတုဘုမၼိကငွက္တြင္း ဂိုဏ္းမွာ ထင္ရွားေပသည္။
ကၽြႏ္ုပ္တို႔
အေနျဖင့္ ကၽြႏ္ုပ္တို႔၏ ညီေနာင္ ဗုဒၶသာသနာ၀င္တို႔အား ေမတၱထားရမည္၊ အမွန္ကိုသိရန္
ေျပာဆိုျပ ရမည္ ျဖစ္သည္။ အယူ၀ါဒနယ္ခ်ဲ႔ ေရာမသားတို႔၏ ထံုးတမ္းစဥ္လာအား-
ဆက္ခံထိမ္းသိမ္းမည့္အစား– ကိုယ္ ေတာ္ေဂါတမက– ဒုကၡသိမ္းမွ လြတ္ေျမာက္ေၾကာင္းတရား
သြန္သင္မႈျဖစ္သည့္ ဆင္းတုရုပ္ပြား ထုဆစ္ကိုး ကြယ္ျခင္းမွ ေရွာင္ၾကဥ္ျခင္းမ်ားကို
သတိေဖၚေပးရ မည္ ျဖစ္သည္။
သို႔ျဖစ္၍
ဆင္းတုရုပ္ပြားမ်ားအား ဖ်က္ဆီးပစ္ရမည္ဟုလည္း မဆိုလိုေပ။ ေရွးပိသုကာ ပညာ
မိဘဘုိးဘြား မေမြ အႏွစ္တို႔အား ရွိရင္းစြဲ ေစတီပုတိုး- ဆင္းတုမ်ားအား သမိုင္း၀င္
ထိမ္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္ထားလွ်က္–၊ အသစ္ဖန္ တီးျခင္း- ထိုဆင္းတုပုတိုးမ်ား အား
ကိုးကြယ္ဆည္းကပ္ရာ အျဖစ္ စိတ္သ႑ာန္ ျဖစ္တည္ျခင္းမ်ားကိုသာ မျပဳ လုပ္သင့္ေၾကာင္း
ေျပာဆိုရမည္ ျဖစ္သည္။ မိမိ ကိုယ္တိုင္ကလည္း သမိုင္း အေမြအႏွစ္မ်ားအား တန္ဘိုးထား
တတ္ရမည္ ျဖစ္ေတာ့သည္။
ၿငိမ္းခ်မ္းစြာ
အတူေနထိုင္ေရးမူ အတြက္- အသြင္တူရာမ်ားအား နားလည္မႈမ်ား တည္ေဆာက္ႏိုင္ရန္– အကပၸိ ယေခၚ
မစားသင့္ မစားထိုက္ေသာ အသားမ်ား၊ လူ႔အသိုင္းအ၀ိုင္း တိုင္းျပည္အတြက္ လိုအပ္လွ်င္
ေတာ္လွန္ စစ္ဆင္ႏႊဲခြင့္မ်ား- ခႏၶာကိုယ္တည္ဖြဲ႔မႈ မရွိေသာ ပရမတ္ဘုရား- ဟူသည့္
ေခါင္းစီးမ်ားအား ဆက္လက္ တင္ျပ ေပးပါမည္။
I only want to say that if u dont know well about Buddhism and history, dont write like this.
ReplyDeleteမိမိဘာသာ၀င္မြတ္စလင္မ်ားကိုသာ ... ဗုဒၶဘာသာ၀င္ေတြရဲ႕အပံု တစ္သိန္းပံုရင္တစ္ပံုေလာက္ ေမတၱာထားနိဳင္ေအာင္ သင္ေပးသင့္တာေပါ့ .... သင္ကိယ္တိုင္ေရာေပါ့ကိုေဌးလြင္ဦးေရ ... မိမိဘာသာကိုသာတစ္ေလာကလံုးေအာ့နွလံုးနာေနတာကေနဘယ္လိုအဖတ္ဆယ္ရမလဲသာၾကိဳးစားပါ
ReplyDelete